سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ویندوز ۱۱ SE رویت شد: نسخه سبک‌تر ویندوز ۱۱ مایکروسافت؟

ویندوز

یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶:۳۴


مایکروسافت چندین بار با نسخه‌های سبک سیستم عاملش خواسته با کروم او اس گوگل رقابت کند که جدیدترین تلاش آن مربوط به حالت S Mode در ویندوز ۱۰ می‌شود. حالا ظاهرا ردموندی‌ها می‌خواهند یکبار دیگر با ویندوز ۱۱ SE شانس خود را امتحان کنند، سیستم عاملی که شاید نسخه سبک‌تر ویندوز ۱۱ باشد.

تیک نیوز- مایکروسافت پنجشنبه همین هفته از نسل جدید سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۱ رونمایی می‌کند. طبق گفته مدیرعامل مایکروسافت، «ساتیا نادلا» این نسخه یکی از مهم‌ترین بروزرسانی‌های ویندوز در دهه اخیر خواهد بود، البته با توجه به بیلد افشا شده از این سیستم عامل، با نسخه چندان انقلابی روبه‌رو نیستیم و حتی می‌توان آن را ظاهری جدید برای ویندوز ۱۰ دانست.
 
ویندوز ۱۱ به المان‌های مشابه ویندوز ۱۰X مجهز شده، سیستم عاملی که مایکروسافت چندین وقت پیش از توقف توسعه‌اش خبر داد. در حقیقت ردموندی‌ها با توقف توسعه ویندوز ۱۰X، قابلیت‌های آن را به نسخه عادی ویندوز بعدی می‌آورند.
 
در روزهای اخیر اطلاعات زیادی درباره ویندوز ۱۱ منتشر شده و حتی می‌توانید با استفاده از آموزش دیجیاتو، این سیستم عامل را روی سیستم‌تان نصب کنید. علاوه بر این، اخیرا یک کانال یوتیوب عملکرد آن را با ویندوز ۱۰ مقایسه کرده که از بهبود چشمگیر عملکرد دستگاه‌ها با ویندوز ۱۱ خبر می‌دهد. اما حالا سروکله نسخه جدیدی از ویندوز ۱۱ پیدا شده است.
 
برخی کاربران ویندوز ۱۱ SE را رویت کرده‌اند و حتی کاربری در توییتر یک اسکرین شات از Windows 11 SE Dev Build 21996.1 منتشر کرده. این نسخه یا حالت مانند S Mode ویندوز ۱۰، برخی تنظیمات را محدود کرده و همچنین نیازمند حساب آنلاین برای کار کردن است.

 
با وجود انتشار این اسکرین شات، توسعه این نسخه یا حالت هنوز ادامه دارد چرا که برای مثال مایکروسافت استور بطور پیش فرض روی ویندوز ۱۱ SE مسدود شده است. از سوی دیگر برنامه‌های win32 عملکرد مناسبی روی نسخه SE سیستم عامل آینده مایکروسافت دارند.
 
در حال حاضر نمی‌دانیم مایکروسافت چه برنامه‌ای برای ویندوز ۱۱ دارد و آیا در مراسم پنجشنبه شاهد رونمایی از نسخه SE این سیستم عامل هم خواهیم بود یا خیر. علاوه بر این، هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که ویندوز ۱۱ SE نسخه سبک‌تر ویندوز ۱۱ است.
 
شاید مایکروسافت این نسخه یا حالت را برای کسب‌وکارهایی درنظر گرفته که می‌خواهند دسترسی پرسنل به برخی اپ‌ها را محدود کنند. با وجود تمام این موارد، ظاهرا ردموندی‌ها همچنان برای مقابله با سیستم عامل‌هایی مانند کروم او اس تلاش می‌کنند و هنوز نسخه یا حالتی مانند S Mode را برای توسعه درنظر دارند.
منبع: دیجیاتو
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو