شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رای مثبت کمیسیون صنایع به برداشتن محدودیت سرعت اینترنت خانگی

مطهری: کمیسیون تلفیق مصوب کند، حذف محدودیت سرعت اینترنت قانون می‌شود

مطهري

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۳:۰۰


کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به طرح برداشته شدن محدودیت سرعت اینترنت 128 کیلوبیت برای کاربران خانگی رای مثبت داد و در صورت تصویب این طرح در کمیسیون تلفیق مجلس، به زودی محدودیت سرعت اینترنت برای کابران خانگی برای همیشه برداشته خواهد شد.

وایمکس نیوز – علی مطهری، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد رفع محدودیت ارایه پهنای باند اینترنت برای کاربران خانگی، گفت: این موضوع در کمیسیون صنایع مصوب شده و برای تصویب به کمیسیون تلفیق ارایه شده است.
مطهری گفت: در صورت تصویب طرح مورد نظر در کمیسیون تلفیق مجلس نیز آن را خواهد پذیرفت و پس از آن طرح رفع محدودیت ارایه اینترنت برای کاربران خانگی به صورت قانون در‌ می‌آید و اجرا می‌شود.
 

اپراتورهای وایمکس  بخواهند، مجلس برای برداشتن محدودیت موبیلیتی وارد می شود
مطهری در خصوص منع قانونی اپراتورهای وایمکس برای ارایه سرویس‌های در حال حرکت آن هم به دلیل حفاظت از بازار اپراتور سوم، گفت: در واقع قابلیت استفاده از اینترنت ضمن حرکت یک سرویس نیست، بلکه یک امکان فنی‌است که اپراتورهای وایمکس تا مدتی از آن منع شده‌اند و با این حساب به نظر نمی‌رسد که وایمکس با این شرایط چندان معنایی داشته باشد.
وی افزود: در واقع وایمکس فناوری است که توسط آن می‌توان اینترنت در حال حرکت ارایه کرد، حالا اگر "حرکت" از این فناوری گرفته شود، دیگر این فناوری جدید و چندان ویژه‌ای نیست.
مطهری در پاسخ به این سوال که تکلیف مجوزداران وایمکس به دلیل محدودیتی که رگولاتوری برای حفظ بازار اپراتور سوم برای آنها ایجاد کرده چیست، گفت: اگر ایجاد محدودیت به مدت دو سال پس از آغاز به‌ کار اپراتور سوم مطابق پروانه آنها عمل شده باشد، در واقع کار غیر قانونی صورت نگرفته است.
او بیان کرد: اما در هر صورت اگر مجوزداران وایمکس نسبت به وضعیت موجود آن هم در شرایطی که راه‌اندازی اپراتور سوم با تاخیری 2 ساله مواجه شد، اعتراضی داشته باشند باید از طریق مراجعه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طرح موضوع کنند.
مطهری گفت: اگر هم مساله از طریق رگولاتوری به نتیجه نرسید می‌باید موضوع برای بررسی در کمیته مخابرات مجلس پیگیری شود.
 

قرائت گزارش تفحص از مخابرات تا 3 هفته دیگر
رییس کمیته مخابرات مجلس در مورد زمان قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات در مجلس گفت: در حال حاضر گزارش مذکور به صحن مجلس داده شده و در دوره کاری بعدی مجلس خارج از نوبت قرائت خواهد شد.
وی افزود: به نظر می‌رسد حدود 3 هفته دیگر این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو