دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گلوبایل موبایل گوشی هوشمند دو حالتی WiMAX/WCDMA عرضه می‌کند

بازار گوشي

یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹:۰۰


گلوبال موبایل (Global Mobile) که از بهره‌برداران خدمات وایمکس در نیمه‌ شمالی کشور تایوان است نخستین گوشی هوشمند دو حالتی وایمکس/ WCDMA خود را رونمایی کرد که قرار است در دسامبر 2011 عرضه شود.

وایمکس نیوز - به گفته‌ رز مری هو، رییس شرکت گلوبایل موبایل، تراشه‌ این گوشی هوشمند را شرکت مدیاتک (MediaTek) ساخته است و ساخت و طراحی اصلی آن به عهده‌ شرکت فناوری جمتک (Gemtek) است.

گلوبایل موبایل مقدمتا 30 هزار دستگاه از این گوشی هوشمند را سفارش داده و در حال مذاکره با یک بهره‌بردار خدمات نسل 3 برای یارانه‌دادن اشتراکی بابت این گوشی است. این بهره‌بردار به احتمال زیاد شرکت مخابراتی وایبو تلکوم(Vibo Telecom) است. گلوبایل موبایل در پی آن است تا دومین گوشی هوشمند دو حالتی وایمکس/ WCDMA خود را که شرکت رایانه‌ای کوانتا(Quanta) می‌سازد در سه ماهه‌ نخست سال 2012 عرضه کند.
گلوبایل موبایل برای راه‌اندازی شبکه‌های وایمکس در تایوان که دست‌کم 70 درصد جمعیت را پوشش می‌دهد 117 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است و قصد دارد با حدود 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری دیگر میزان پوشش را به 90 درصد برساند. در حال حاضر سرعت بارگذاری خدمات وایمکس این شرکت75Mbps است که قرار است در سال 2012 به300Mbps برسد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو