سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

محققان مصرف برق گوشی‌های هوشمند را بیش از 70 درصد کاهش می‌دهند

گوشي هوشمند

شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰:۰۰


محققان دانشگاه آلتو در فنلاند یک دستگاه پیشکار(پروکسی) شبکه طراحی کرده‌اند که می‌تواند توان مصرفی گوشی‌های هوشمند نسل سه را تا سه چهارم کاهش دهد. این افزاره با قرار گرفتن بین افزاره‌های سیار و اینترنت مصرف توان را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد و کارایی را تقویت می‌کند و قسمت اعظم انتقال داده را برای گوشی هوشمند انجام می‌دهد.

وایمکس نیوز - پرمصرفی تلفن‌های همراه از دیرباز عامل کندی رواج خدمات اینترنت همراه در کشورهای رو به توسعه بوده است. بنابراین این راهکار تازه برای این کشورها ارزش زیادی دارد زیرا دسترسی اینترنتی بسیار موثرتر را برای تعداد بسیار بیشتری از مردم فراهم می‌کند. هم‌اکنون فقط درصد کوچکی از مردم آفریقا از طریق اتصال سیمی به اینترنت دسترسی دارند و 90 درصدشان در نواحی تحت پوشش تلفن همراه زندگی می‌کنند. با آنکه کاربری تلفن همراه به سرعت رو به افزایش است نداشتن دسترسی به شبکه برق برای شارژ مجدد تلفن همراه مانع اصلی رواج اینترنت سیار بوده است.
محققان دانشگاه آلتو با انجام بررسی موردی در سه کشور تانزانیا، اوگاندا و کنیا در شرق آفریقا راهکارهایی برای صرفه‌جویی در مصرف برق برای گوشی‌های هوشمند ابداع کرده‌اند که به آسانی قابل راه‌اندازی در شبکه ارتباطات سیار و به ویژه در نواحی فاقد برق قابل اطمینان است. همچنین این محققان متوجه شده‌اند که با بهینه‌سازی وبگاه‌ها برای حالت سیار، فشرده‌سازی اچ‌تی‌تی‌پی و کاربری موثرتر ذخیره‌سازی داده‌ها در حافظه‌های موقت می‌توان مصرف توان گوشی‌های هوشمند را به طرز چشمگیری کاهش داد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو