شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت خبر داد:

40 ميليارد تومان براي ايجاد ديتاسنتر در کشور هزينه شد

خسروي

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳:۰۰


تمامي مراکز داده در کشور به پشتيباني در حوزه اطلاعات نياز دارند که مرکز داده ملي با صرف 40 ميليارد تومان هزينه اين رسالت را برعهده خواهد گرفت.

محمود خسروي - مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاکيد بر اين‌که شبکه ملي اطلاعات مستقل از اينترنت است، اظهار کرد: اين شبکه به هيچ عنوان از اينترنت جدا نخواهد شد و بسته به خواست کاربران مي‌تواند ارتباطي در داخل کشور و يا از طريق اينترنت و درگاه‌هاي بين‌المللي برقرار کند.

وي گفت:‌ اين شبکه سرعت بالاتري را براي دسترسي به منابع ايجاد مي‌کند و خود کاربر مي‌تواند با سرعت بالاي دو مگابيت بر ثانيه به شبکه وصل شود.

مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت با تاکيد بر ارتقاي بسترهاي امنيتي در اين شبکه اذعان کرد: اطلاعات در داخل خود کشور است و نقل و انتقالات آن در داخل همين مسير صورت مي‌گيرد که اين مي‌تواند امنيت و سرعت تا ميزان قابل توجهي ارتقاء دهد.

او در راستاي چرخه‌اي که ايجاد مراکز داده ملي، طرح ISMS، انتقال ميزباني ارکان‌ها به داخل کشور و استفاده از دامنه‌هاي ايراني، تحقق امنيت را تا حد مطلوب در آينده‌اي نزديک نويد مي‌دهد، گفت:‌ شبکه ملي اطلاعات يک مفهوم است و تمامي اين موارد از جمله پيش نيازهاي اصلي به شمار مي‌رود که ارکان‌هاي دولتي و خصوصي بايد رعايت کنند تا اين شبکه محقق شود.

خسروي درباره اين‌که چند درصد اين المان‌ها محقق شده است، اظهار کرد: نمي‌توان گفت تمام اين موارد اتفاق افتاد تا شبکه ملي اطلاعات به وجود آيد بلکه تمامي اين‌ها به موازات هم هستند وهر بخشي رفته رفته تکميل مي‌شود و مدت زماني را هم نمي‌توان براي اتمام نهايي متضرر شد چرا که مدام در حال تکميل شدن است.

مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت خاطرنشان کرد: زيرساخت‌هاي اين شبکه، امکانات و برنامه‌ريزي‌هاي آن صورت گرفته است که به مرور تمامي موارد در آن کامل خواهد شد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال که چند طرح مرکز داده در دست وزارت ارتباطات و مجموعه‌هاي زير نظر آن است و بالاخره مرکز داده ملي و IDC توسط شرکت ارتباطات زيرساخت يا سازمان فن‌آوري اطلاعات راه‌اندازي مي‌شود گفت: ديتاسنتر ملي اصولا براي پشتيباني از اطلاعات مراکز دولتي است و مي‌تواند بک آپي باشد براي تمامي ديتاسنترهاي موجود در کشور چرا که هر ديتاسنتري نياز دارد که اطلاعاتش از نظر ايمني جاي ديگري نيز ذخيره شود که ما درصدد راه‌اندازي اين مرکز هستيم.

او با تاکيد بر اينکه در حوزه ديتاسنتر ملي تومان در حال هزينه کردن حدود 40 ميليارد هستيم، درباره وضعيت محتوا براي شبکه ملي اطلاعات نيز گفت: بسترها را فراهم مي‌کنيم و متوليان محتوا مي‌توانند از بخش خصوصي و يا در داخل خود ارگان‌ها باشند اما در حوزه زيرساخت حدود 70 ميليارد تومان را صرفا در بخش IP/MPLS هزينه کرديم و بستري است که در تمامي بخش‌ها از قبيل شبکه ملي و اينترنت قابليت استفاده دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو