شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳

قیمت موبایل و اینترنت در ایران چگونه است؟

موبايل

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲:۰۰


ممکن است تعرفه‌های بالای تلفن همراه و یا اینترنت یکی از عاملان نارضایتی کاربران در کشورهای مختلف باشد اما قطع و وصل شدن‌های مکرر تلفن‌های همراه و یا اختلالات شبکه موبایل بعضا یکی از عمده‌ترین دلایل نارضایتی آن‌هاست که البته به این موضوع می‌توان کندی اینترنت را نیز اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرقی ندارد که موبایل شما مربوط به کدام اپراتور باشد، شما هر شماره‌ای که داشته باشید بی‌شک تاکنون در برخی مناطق شاهد قطع شدن و نیمه کاره ماندن تماس و یا آنتن‌دهی نامناسب بوده‌اید. 

اکنون گفته می‌شود گلایه‌های مشترکان در این زمینه به یکی از اصلی‌ترین انتقادات کاربران بخش ارتباطی تبدیل شده است. این در حالی است که اپراتورهای مختلف در فواصل زمانی متعدد از تقویت شبکه خود و نصب دکل‌های تقویتی خبر می‌دهند. 

علاوه بر این، موضوع سرعت اینترنت از دیگر مواردی است که در برخی مقاطع موجب گلایه‌های کاربران می‌شود. این روزها در حالی که مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت(متما) در حال انجام بررسی‌هایی در زمینه سرعت اینترنت است، بخشی از کاربران اذعان کرده‌اند که برای باز کردن عکس‌ها و یا فیلم‌های دریافتی خود و یا حتی برای باز کردن یک سایت گاه مجبور شده‌اند تا چند دقیقه منتظر بمانند. 

وزیر ارتباطات وجود مشکل در کابل‌ها و مسیرهای بین‌الملل، اختلال در کابل‌های زیردریایی را از جمله دلایل این موضوع دانسته و در پاسخ به گلایه‌هایی که در ارتباط با تعرفه‌های بالای خدمات ارتباطی مطرح می‌شود به ایسنا گفت: قیمت اینترنت ما در حد متوسط کشورهای دنیاست و در زمینه تلفن‌های ثابت هم یکی از پائین‌ترین قیمت‌ها را داریم. در زمینه موبایل هم ایران از جمله کشورهای ارزان به شمار می‌رود. 

پیش از این اواسط اردیبهشت‌ماه هم مدیر کل نظارت بر سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کم‌فروشی‌های اینترنتی را از جمله شکایات کاربران دانسته و اعلام کرده بود که کم‌فروشی در حوزه اینترنت این است که وقتی اپراتوری از مشترک مبلغی را برای ارائه سرویسی دریافت کرده و قرار بوده که آن را سه روزه ارایه بدهد، مثلا 10 روزه این کار را انجام دهد و یا سرویسی را کم‌تر از آن میزانی که تعهد دارد، ارائه کند. 

علیرضا اصغریان در عین حال تاکید کرده بود: بیش‌ترین شکایات کاربران در رابطه با اینترنت پرسرعت است و سیستم نظارت آنلاین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با دسترسی مستقیم به شبکه اپراتورهای فن‌آوری اطلاعات به‌طور مداوم شبکه اپراتورهای فن‌آوری اطلاعات را کنترل می‌کند. 

او با تاکید بر اینکه مردم باید درباره پارامتر‌ها و شاخص خرید اینترنت، نرخ اشتراک، ظرفیت خط، سرعت دانلود و مواردی از این قبیل دقت کنند اظهار کرده بود: بررسی وضعیت شبکه اپراتورهای فن‌آوری اطلاعات باید از راه نزدیک و در محل صورت پذیرد که این امر باعث ایجاد تعامل میان ارائه‌دهندگان خدمات و اطلاع از مشکلات و شرایط واقعی آن‌ها می‌شود. 

مدیر کل نظارت بر سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات همچنین گفته بود: ارائه‌ی خدمات شرکت‌هایی که در حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات پروانه دارند، اگر فاقد توافق‌نامه‌ی سطح خدمات (SLA) باشند، در مرحله‌ی اول متوقف شده و اگر موضوع ادامه یابد، فعالیت‌هایشان متوقف و یا معلق می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو