یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دکتر جلالی:

ضریب امنیت وایمکس از ADSL و دایل آپ کمتر است

جلالي

سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵:۰۰


استاد دانشگاه علم و صنعت معتقد است که اغلب شرکت‌های بزرگ دنیا که نوعا از طریق اینترنت کسب و کار می‌کنند از وایمکس تنها در صورت قطعی اینترنت با سیم استفاده می‌کنند، چرا که ضریب امنیت وایمکس به مراتب از سرویس‌های ADSL و دایل آپ کمتر است.

وایمکس نیوز - علی اکبر جلالی با بیان اینکه فناوری دسترسی به اینترنت بدون سیم وایمکس همواره در حال توسعه و پیشرفت است، گفت: اغلب کشورهای جهان برای دسترسی بدون سیم اینترنت از این فناوری در شهرهای بزرگ استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه امتیاز وایمکس این است که می‌تواند پوشش مناسب با سرعت‌های متفاوت را در نقاط مختلف از یک شهر فراهم کند، بیان کرد: این امکان انعطاف مناسبی را در برنامه ریزی برای ارایه این فناوری فراهم می‌کند.
جلالی نقطه ضعف استفاده از اینترنت وایمکس را وجود ساختمان‌های مرتفع دانست و گفت: این مساله دسترسی به اینترنت وایمکس را گاهی اوقات با مشکل مواجه می‌کند به همین دلیل وایمکس در مقایسه با اینترنت از طریق ADSL و یا فیبر، از ضریب امنیتی پایین تری برخوردار است.
این کارشناس فناوری اطلاعات گفت: اینکه از وایمکس در کدام شهرها در چه موقعیت‌های جغرافیایی و موارد نیازی قرار است استفاده شود و اینکه آنتن‌های آن در چه محل‌هایی نصب شود تا بهترین کیفیت دریافت شود نیازمند طراحی مناسب و داشتن افراد متخصص است.
وی با بیان اینکه اغلب شرکت‌های بزرگ و سازمان‌هایی که نوعا از طریق اینترنت کسب و کار می‌کنند همواره علاوه بر اینترنت با سیم مانند کابل، فیبرنوری، ADSL و دایل آپ، از وایمکس و فناوری جدید "الترامکس" که سرعت اینترنت آن فوق العاده بالاتر از وایمکس است، استفاده می‌کنند، در حقیقت این شرکت ها وایمکس را به عنوان جایگزین برای حالتی که اینترنت با سیم قطع باشد در نظر دارند.
جلالی گفت: با توجه به اینکه در آینده ارتباطات تلفنی از طریق پروتکل VOIP خواهد بود، در نتیجه پیش‌بینی می‌شود وایمکس توسعه بیشتری یپدا کند چرا که هزینه تلفنی که از طریق وایمکس انجام می‌شود به نوعی رایگان خواهد یود و این مساله وایمکس را رقیبی برای تلفن ثابت خواهد کرد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو