شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش ظرفیت شبکه اینترانت کشور تا پایان امسال

خسروي

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵:۰۰


مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفته است: تاکنون ظرفیت شبکه اینترانت کشور از ۱۴ گیگابیت بر ثانیه در سال ۸۷ به ۵۵۰ گیگابیت بر ثانیه توسعه یافته و در نظر است تا پایان امسال با افزایش بیش از دو برابری به ۱۲۰۰گیگابیت بر ثانیه برسد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود خسروی با اشاره به اینکه ظرفیت سیستم VOIP در سال 92 به 20 هزار مکالمه همزمان ارتقاء پیدا کرد، تاکید کرده است: سیستم VOIP که با ظرفیت 17هزار و 500 مکالمه همزمان در سال 91 راه‌اندازی شد، در سال 92 به 20 هزار مکالمه همزمان ارتقاء پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه ترانزیت ارتباطات بین‌الملل از حدود STM1 2 در سال 84 به 750 STM1 تا خرداد 92 افزایش یافته، خاطرنشان کرده است: پیش‌بینی می‌شود ترانزیت ارتباطات بین‌الملل به STM1 تا پایان سال 92 توسعه یابد.

 او با اشاره به حضور موثر شرکت ارتباطات زیرساخت در عرصه‌ی ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی درخصوص افزایش پهنای باند بین‌الملل نیز گفته است: پهنای باند بین‌الملل از Gbps 1/4 در شهریور سال 84 به Gbps 110 در ابتدای مرداد سال 92 افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود به Gbps 200 تا پایان سال 92 توسعه یابد. 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات گفته است: توسعه شبکه ملی زیرساخت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار از فناوری‌های نوین به منظور تامین پهنای باند و خدمات مورد نیاز متقاضیان مختلف کشور و بین‌المللی به صورت یکپارچه، پایدار، قابل اطمینان و ایمن جز اهداف کلان این شرکت دنبال می‌شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو