شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدير عامل زيرساخت

ايرانيان‌نت رقيب اپراتور ثابت است

خسروي

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳:۰۰


مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت گفت: پروانه اپراتور چهارم در راستاي سرويس‌هاي آينده صادر و دوره حفاظت آن نيز براي حمايت از سرمايه‌گذار لحاظ شده است.

محمود خسروي در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات و ارتباطات خبرگزاري تسنيم، درباره ضرورت حضور اپراتور چهارم در کشور در حاليکه اپراتورهاي ثابت و سيار تا مرز اشباع شدن وجود دارد، اظهار کرد: پروانه اپراتور چهارم در راستاي سرويس‌هاي آينده که نيازمند حجم عظيمي از پهناي باند هستند، صادر شده که براي پياده‌سازي شبکه خود مجوز بهره‌برداري از فيبرنوري را دارد. 

وي ادامه داد: بنابراين ضرورت اين پروانه در جوابگويي به نيازهاي آينده بوده است؛ البته يکي ديگر از دلايل صدور مجوز براي اين اپراتور ايجاد فضاي رقابتي در مقابل اپراتور تلفن ثابت بوده است که موجب شده نهايتا ايرانيان‌نت پا به عرصه سرويس‌دهي بگذارد.

او درباره خدماتي که اين اپراتور قادر به ارائه است، نيز گفت: با پروانه‌اي که به ايرانيان‌نت تحت عنوان اپراتور چهارم خدمات ارتباطي داده شده است، اين شرکت مي‌تواند کليه سرويس‌هاي مالتي‌‌مديا اعم از ديتا، Voice و تصوير را ارائه دهد.

مدير عامل زيرساخت در پاسخ به اين سوال که ايرانيان‌نت طبق پروانه ظاهرا قرار است زيرساخت ارتباطي را به وجود آورد در حاليکه شما مي‌گوييد ارائه سرويس‌هاي مالتي‌مديا مي‌تواند گوشه‌اي از کار آن باشد، با اين حساب اين اپراتور توانايي ورود به مباحث محتوايي را دارد؟، عنوان کرد: اين اپراتور مي‌تواند در بحث محتوا ورود کند ولي بايد مجوزهاي لازم را از مراجع ذي‌ربط‌ کسب کرده باشد به عنوان مثال اگر قرار است در زمينه تصوير خدمات دهد بايد مجوزهاي لازم را از مراکز و نهادهايي چون وزارت ارشاد و کسانيکه صاحب اين مجوزها هستند، دريافت کند.

وي همچنين درباره انحصار ايجاد شده براي اين اپراتور و تناقض آن با ايجاد فضاي رقابتي نيز اذعان کرد: شايد بهتر باشد به جاي انحصار گفته شود که دوره‌اي را براي اين اپراتور در نظر گرفته‌ايم در راستاي حفاظت از سرمايه‌گذار؛ زيرا اگر چنين دوره‌اي نباشد سرمايه‌گذار حاظر به انجام فعاليت در برابر اپراتورهايي که پيش از اين وجود داشته‌اند، نمي‌شود.

او دوره حفاظت را مهم‌ترين دوره حيات يک اپراتور دانست و گفت: با اين دوره حفاظت که وجودش الزامي بود، اين اپراتور مي‌تواند سرويس‌هاي خود را به جامعه عرضه کند تا بعدا در رقابت با ساير فعالين بتواند حرفي براي گفتن داشته باشد.

خسروي درباره حمايت زيرساخت از فعاليت اين اپراتور نيز خاطرنشان کرد: ما در استان‌ها و جاهايي که امکانات داريم، حاضريم به اپراتورها کمک کنيم. به عنوان مثال ما امکانات مراکز راه دور PC و SC را داريم و همانطور که به رايتل گفته‌ايم براساس طراحي آن‌ها حاضريم تا امکانات‌مان را در اختيار آن‌ها بگذاريم، با اپراتور ايرانيان‌نت نيز حاضر به همکاري در راستاي استفاده از اين ظرفيت‌ها هستيم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو