یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

هزينه اينترنت در ايران دو برابر افغانستان و 3500 برابر ژاپن است

اينترنت

یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷:۰۰


اينترنت از نگاه بسياري از کارشناسان بين ?? دستاورد برتر بشر پس از زبان، آتش، چرخ، برق و ... قرار دارد، زيرا سبب ايجاد بزرگترين تحول در زندگي و ارتباطات شده است و اما ايران در کجاي اين معادله قرار دارد.

وايمکس نيوز- همزمان با برنامه ريزي وزارت ارتباطات براي بهره برداري از نسل سوم و بالاتر اينترنت براي پاسخگويي به نيازهاي روز کاربران و توسعه کشور، محمود واعظي وزير ارتباطات توسط برخي نمايندگان تهديد به استيضاح شد.
 در حاليکه مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي چندي پيش گزارش داده بود که کاربران فضاي مجازي در ايران مجبورند بيشترين پول را در جهان بابت اينترنت بپردازند، يگ گزارش تازه انتشار بين المللي به قعر نشيني اين دستاورد بزرگ بشري در کشور اشاره مي کند.
 براساس اعلام اين مرکز، هزينه اينترنت در ايران دو برابر افغانستان و 3500 برابر ژاپن است.
 اما داستان وقتي براي کاربران اينترنت فوق‌العاده گران در ايران جالب‌تر مي‌شود که پايگاه نت ايندکس رتبه ميانگين سرعت اينترنت در کشور ما را 169 اعلام کرده و فقط 23 کشور بعد از ايران قرار دارند.
 براي اينکه زحمت مقايسه سرعت اينترنت در ايران را با کشورهاي پيشرفته‌اي مانند کره جنوبي، ژاپن و سنگاپور که در صدر پرسرعت‌ترين قرار دارند، نکشيد، کافي است بدانيد سرعت اينترنت در کشور ما حتي پايين‌تر از ليبي و افغانستان جنگ زده است.
 براساس ارزيابي هاي صورت گرفته، در حاليکه متوسط سرعت اينترنت در ايران 63/0 مگابايت گزارش شده، کاربران در افغانستان چندي پيش شاهد ارتقاي سرعت از 83/0 مگا بايت به بالاتر از يک مگابايت بودند.
 از ديگر سو، اريتره جنگ زده و کوبا از جمله کشورهايي هستند که پس از ايران لاک پشتي‌ترين اينترنت را در جهان دارند و کره شمالي هم که هيچ ارتباطي با اين فناوري ندارد.
 همزمان با قعرنشيني ايران در اين زمينه، کاربران اينترنت در ترکيه کشور همسايه که به عنوان يکي از 3 پايتخت برخوردار از پرسرعت‌ترين اينترنت جهان است، سرعت حدود 05/6 مگابايت را تجربه مي‌کنند.
 قطري‌ها هم با سرعت 19/3 کار مي‌کنند، بحرين 31/2، سوريه 57/1 و در پاکستان هم اينترنت 46/1 مگابايت سرعت دارد.
 اما داستان اينترنت کند ايران آنجا جالب‌تر مي‌شود که بنا به گزارش مرکز پژوهش‌هاي مجلس، نرخ مصوب اينترنت يک مگابايت در ثانيه براي ايراني‌ها ماهانه 430 هزارتومان اعلام شده است، ولي در کره جنوبي ماهانه حدود 2 هزار و 640 تومان، در ژاپن 120 تومان، در بلغارستان 2 هزارتومان و در مولداوي 3 هزار و 540 تومان هزينه دارد. (مبناي محاسبه دلار سه هزار توماني است)
منبع: ايرنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو