طبق گزارش گروه پژوهشی دیسپلیسرچ(DisplaySearch) در سال 2010 میلادی 21 درصد کل تلویزیونهای فروش رفته در جهان قابلیت اتصال به اینترنت را داشتند و ژاپن سهم زیادی در رشد فروش این گونه تلویزیونها داشته است.
وایمکس نیوز - طبق پیشبینی این گروه بازارهای نوخاسته نقشی کلیدی در این بخش ایفا خواهند کرد به طوری که پیشبینی میشود فقط در اروپای شرقی فروش این تلویزیونها از 5/2 میلیون دستگاه در سال 2010 به بیش از 10 میلیون دستگاه در سال 2014 برسد.
طبق پیش بینی دیسپلیسرچ در سال 2010 حدود 45 میلیون دستگاه تلویزیون دارای قابلیت اتصال به اینترنت در جهان به فروش رفت و این شاخص در سال 2011 به 63 میلیون دستگاه، در سال 2012 به 87 میلیون دستگاه، در سال 2013 به 104 میلیون دستگاه و در سال 2014 به 122 میلیون دستگاه خواهد رسید.
قابلیت ارتقاء از طریق بارگذاری برنامه، قابلیت دریافت محتوا از اینترنت، امکان جستجو در اینترنت و قابلیت ارتباط برقرار کردن با سایر تجهیزات تحت شبکه خانگی از جمله قابلیتهای این تلویزیونهای هوشمند است.