شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز صادرات گوشی ایرانی به عراق و یمن

تلفن همراه

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸:۰۰


صادرات موبایل‌های ایرانی جی ال ایکس به کشورهای عراق و یمن آغاز شد و قرار است این محصولات از سال 2015 به کشور ایرلند هم انجام شود و مدیران این شرکت درصددند در سال جاری اشتغالزایی و تولیدشان را به سه برابر افزایش دهند.

وایمکس نیوز - مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند (GLX) - در حاشیه بازدید خبرنگاران استانی و برون استانی از روند فعالیت و خط تولید این شرکت، اظهار کرد: این شرکت فعالیت خود را از سال 86 با سرمایه‌گذاری ارزی یک میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریالی سه میلیارد تومان آغاز کرد و هم‌اکنون این حجم سرمایه به 20 میلیارد تومان رسیده است. 

وی افزود: این شرکت در آغاز فعالیت دارای یک سالن و 50 نیروی کار بود که با گذشت زمان تعداد سالن‌ها و پرسنل خود را افزایش داد، به طوری که در حال حاضر بیش از 7 سالن در اختیار دارد. میزان اشتغالزایی این شرکت نیز تا سال‌ گذشته 1200 نفر به صورت مستقیم بود که این میزان امسال به دلیل برخی مشکلات موجود در روند تولید، کمتر شده است. 

سعیدی بیان‌کرد: میزان تولید شرکت با توجه به نیاز بازار تعیین می‌شود و نیاز بازار هر میزان باشد، به همان اندازه برنامه‌ریزی جهت تولید و ظرفیت تولیدی انجام می‌شود. محصولات شرکت جی ال ایکس اگرچه نسبت به گوشی‌های خارجی مشابه خود قیمت پایین‌تری دارند اما از نظر امکانات و دانش فنی هیچ تفاوتی با گوشی‌های خارجی مشابه خود ندارد. 

او اظهار کرد: دولت همواره از صنعتگران حمایت می‌کند اما صنعت تولید گوشی همراه در کشور مظلوم واقع شده است. اگر خودباوری را در خود بالا ببریم قطعا دولت نیز از ما حمایت خواهد کرد. در هر صورت انتظار حمایت از دولت را داریم و این‌که ما را باور و حمایت‌های خود را بیشتر کند. 

وی با تاکید بر لزوم صادرات عنوان‌ کرد: صادرات موبایل‌های ایرانی GLX به کشورهای عراق و یمن آغاز شده است و درصددیم این محصولات را به کشور ایرلند هم صادر کنیم که این صادرات از سال 2015 آغاز خواهد شد و علاوه بر این در حال رایزنی برای صادرات به سایر کشورها نیز هستیم. هدف ما از صادرات سودآوری نیست بلکه هدف این است که بگوییم برند ایرانی هستیم و یک محصول ایرانی در خارج کشور به فروش رسیده است. 

سعیدی گفت: در حال حاضر شرکت ما فقط برند جی ال ایکس را تولید می‌کند اما درصددیم که با انتقال دانش فنی شرکت‌های خارجی و سایر برندها، بتوانیم سایر برندهای گوشی را نیز تولید کنیم. در این راستا با شرکت تولیدکننده چینی به نام G5 قرارداد همکاری و انتقال دانش فنی منعقد شده است تا علاوه بر تولید گوشی‌های GLX، گوشی G5 نیز در داخل شرکت تولید کنیم. 

وی افزود: سالانه حدود 10 میلیون گوشی همراه در کشور فروخته می‌شود که تعداد 800 هزار تا 850 هزار دستگاه آن مربوط به گوشی‌های هوشمند است. متاسفانه سهم تولید داخل از فروش این میزان گوشی کمتر از 10 درصد است و چرا باید سهم تولیدکننده داخلی 10 درصد باشد؛ مردم تولید و محصولات داخل را باور ندارند در حالی که باید درصد و سهم فروش گوشی‌های تولید داخل بیشتر شود. 

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس بیان‌کرد: بحث کیفیت و توجه به آن برای ما اهمیت بسیاری دارد و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. هدف ما رضایت مردم است. جلب رضایت مشتری به مثابه یک پله ترقی برای ما محسوب می شود و اگر مردم ما را باور کنند قطعا بهتر می‌توانیم فعالیت و تولید داشته باشیم. 

وی اظهارکرد: هدف ما از تولید و فروش این نیست که محصول خود را در داخل کشور به فروش برسانیم، بلکه هدف ما هدفی جهانی بوده است. ما در صنعت گوشی‌های هوشمند با دریایی از شرکت‌های غول‌پیکر باید رقابت کنیم، در حالی این شرکت‌ها از نظر مالی و دریافت تسهیلات با ما متفاوت هستند و در این زمینه‌ها مشکلی ندارند. 

سعیدی در زمینه انجام تبلیغات تصریح‌کرد: درصد هستیم که تیزر تبلیغاتی بهتری را تهیه کنیم. شرکت‌های خارجی تولیدکننده گوشی هزینه‌های هنگفتی را بابت تیزرهای تبلیغاتی خود صرف می‌کنند در حالی که تولیدکننده داخلی این توان را ندارد و باید در زمینه ساخت و تهیه تیزر تبلیغاتی مورد حمایت قرار گیرد. 

او ثبات قوانین در کشور را خواسته صنعتگران برشمرد و خاطرنشان‌کرد: اگر قوانین کشور ثبات داشته باشند یک سرمایه‌گذار به‌راحتی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت واقعی وزارت صنعت و تجارت از دیگر دغدغه‌های صنعتگران است. در این صورت بسیاری از سرمایه‌ها به سمت صنعت سوق می‌یابد. 

وی در ادامه بر لزوم حمایت‌های مالی و تخصیص تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و گفت: اگر بهره تسهیلات بانکی 28 درصد باشد این وام‌ها برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد، باید بهره بانکی حداکثر 4 درصد باشد و این مساله در صورت تحقق، می‌تواند عامل تشویقی برای تولیدکننده باشد. 

سعیدی افزود: خوشحال می‌شویم طراحان اپلیکیشن طرح خود را به ما ارایه دهند و ما این اپلیکیشن‌ها را در گوشی‌های خود تست و مورد استفاده قرار دهیم. 

او درباره دلایل ایجاد این شرکت و انجام سرمایه‌گذاری در خرمشهر، خاطرنشان‌کرد: اگر چه واژه محروم بر خرمشهر گذاشته شده است اما این شهر برکت خاص، رزق و روزی و نیروهای با استعداد و تحصیل‌کرده‌ای دارد. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت ضررده نیست اما سوددهی بالایی نیز ندارد. معتقدیم باید محصول خوبی را به مردم ارایه و خودمان را به مردم نشان دهیم و آن‌ها نیز ما را باور کنند. 

سعیدی تصریح‌کرد: ما نمی‌خواهیم جای برندی مثلا آیفون را بگیریم بلکه هدف ما این است که تعداد فروش ما از آیفون یا سایر برندها بیشتر شود زیرا معتقدیم تمام برندهای موجود جایگاه خاص خود را دارند. 

او در پایان اخذ گواهینامه تایید نمونه بیش از 50 مدل گوشی شرکت از سازمان تنظیم مقررات رادیویی، پایین بودن میزان سار (ارتعاشات و مضرات گوشی برای انسان) در گوشی‌های شرکت نسبت به چند برند مطرح دنیا، ارایه پیشنهاد همکاری و انتقال دانش فنی به 10 شرکت برتر دنیا در صنعت تولید گوشی همراه و گسترش شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور را برخی از موفقیت‌های این شرکت برشمرد.

 

منبع : ایسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو