با گذشت بيش از چهارماه از رفع انحصار نسل سوم موبايل و فراگير شدن اين تکنولوژي در کشور، مشترکان نه تنها از کيفيت ارائه اين خدمات راضي نيستند، بلکه برقراري مکالمات آنها نيز با مشکلات متعدد روبرو است.
وايمکس نيوز - سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي شهريورماه امسال مجوز ارائه خدمات نسل سوم موبايل را در کشور صادر کرد و براساس آن اپراتور همراه اول که مدعي است حدود 67 درصد سهم بازار موبايل در کشور را برعهده دارد از تجهيز شبکه اش به نسل سوم و چهارم موبايل خبر داد.
از آن زمان تاکنون برغم آنکه پيش از اين همراه اول بارها اعلام کرده بود که آمادگي کامل ارائه خدمات نسل سوم موبايل در کشور را دارد اما شواهد نشان مي دهد اين اپراتور از لحاظ فني آماده ارائه سرويس نبوده و اختلالاتي که بابت به روزرساني اين شبکه به وجود آمده 60 ميليون مشترکي که از اين خدمات استفاده مي کنند را به ستوه آورده است.
به روز رساني آنتن هاي موبايل و اختلالات متعدد
به روزرساني تجهيزات شبکه همراه اول براي ارائه خدمات نسل سوم موبايل در کشور باعث بروز اختلالات گسترده در مکالمات و پيامک مشترکان شده است و بسياري از مشترکان اين اپراتور به ويژه در شهرهاي بزرگ مانند تهران، اعلام مي کنند که مجبورند بابت هر بار مکالمه چندين بار شماره گيري کرده و خط رو خطي و از دسترس خارج شدن مشترکان از جمله مسائل ديگري است که مشترکان اين اپراتور با آن روبرو هستند.
يکي از مشترکان همراه اول در مرکز تهران مي گويد: در طول روز نه تنها با قطع و وصلي آنتن مواجه مي شوم بلکه برقراري تماس با مشترک ديگر نيز به راحتي ممکن نيست و در حين مکالمه نيز بارها با قطعي و کاهش صدا در هنگام صحبت مواجه مي شوم.
مشترک ديگري در منطقه آزادي تهران از عدم ارسال پيامک گله مند است و مي گويد: به صورت مداوم موبايلم از دسترس خارج مي شود و موفق به ارسال و دريافت پيامک نيز نمي شوم.
اختلالات شبکه همراه اول اين روزها تنها مربوط به اين موارد نيست و بسياري از مشترکان که چندين بار مجبور به گرفتن شماره و قطع و وصلي حين مکالمه هستند از قبوض صورت حسابشان نيز احساس رضايت نمي کنند و حتي در مقطعي اعلام شد که مشکل در سيستم صورت حسابگيري اين اپراتور سبب افزايش رقم برخي قبوض و اشتباه در محاسبه کارکرد مشترکان شده است.
اين اختلالات که تنها نمونه اي از آن گفته شد، مرتبط با به روزرساني و ارتقاي شبکه اپراتور همراه اول است و باعث نارضايتي بسياري از مشترکاني شده است که شايد نخواهند از تکنولوژي نسل هاي جديد استفاده کنند و ترجيح مي دهند يک ارتباط پايدار و بدون اختلال داشته باشند.
دفاع وزير ارتباطات؛ مردم صبر پيشه کنند
اختلالات شبکه تلفن همراه کشور به حدي افزايش يافته که نارضايتي ها به گوش وزير ارتباطات نيز رسيده و وي بارها اعلام کرده که در مورد اين اختلالات مجبور به پاسخگويي به اطرافيان است.
با اين حال محمود واعظي با تاييد اين اختلالات تاکيد کرده که اپراتورها براي به روزرساني شبکه خود ناگزير هستند و اين موضوع باعث اختلالاتي در برخي مناطق شده است.
وي با اشاره به بروز اختلالاتي در صورت حساب مشترکان که اپراتور همراه اول موظف به بازگرداندن اضافه دريافتي شده است مي افزايد: اين اختلالات تا بهمن ماه رفع مي شود و اپراتورها براي رفع اين مشکلات بهمن ماه را آخرين مهلت بدانند.
در نهايت اينکه وزير ارتباطات از مشترکان موبايل مي خواهند که صبر پيشه کنند تا شبکه موبايل کشور به پايداري برسد و مردم طعم شيرين 3G را بچشند.
3G را فعال کنيد تا از دسترس خارج شويد
مشترکان اپراتور همراه اول معتقدند که نسل سوم موبايل اين اپراتور اختلال دارد و با وجودي که اين اپراتور اعلام کرده اين تکنولوژي را در شهرهاي بزرگ ارائه مي دهد هم اکنون اين خدمات حتي در تهران نيز به صورت کامل اجرا نمي شود و در بسياري از نقاط شهر مشترکاني که موبايل خود را روي اين خدمات تنظيم کرده اند از دسترس خارج مي شوند.
منبع : مهر