سه شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۴

مديرعامل اپراتور دوم موبايل مطرح کرد

پاسخ به انتقاد از عدم همخواني تبليغات و سرعت واقعي اينترنت ايرانسل

ايرانسل

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳:۰۰


مديرعامل اپراتور دوم موبايل درباره افزايش قيمت اخير بسته‌هاي اينترنت که نارضايتي مشترکان را در پي داشت، گفت:‌ از اول دي ماه متناسب با نياز کاربران تغييراتي در حجم و قيمت بسته‌هاي اينترنت ايجاد شد که برخي قيمت‌ها کاهش و برخي افزايش يافته است.

وايمکس نيوز - شبکه نسل 4 موبايل امروز در شيراز راه‌اندازي شد.

در حال حاضر 120 شهر تحت پوشش نسل سوم اپراتور دوم تلفن همراه است و تا پايان سال تمام مراکز استان‌ها به نسل چهار مجهز مي‌شوند.
هم اکنون نيز 8 شهر در استان فارس تحت پوشش شبکه نسل چهارم قرار گرفت.
در اين مراسم عليرضا قلمبر دزفولي در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره افزايش قيمت اخير بسته‌هاي اينترنت ايرانسل که نارضايتي مشترکان را در پي داشت، گفت:‌ از اول دي ماه تغييري در بسته‌هاي ايرانسل ايجاد شد که به معناي افزايش قيمت نبود بلکه قيمت و حجم بسته‌ها دچار تغيير شد. اکنون بسته‌ها متناسب با نياز کاربران متنوع شده، برخي بسته‌ها افزايش قيمت داشته و در برخي بسته‌ها قيمت از حالت قبلي نيز کمتر شده است که در مجموع باز هم اين قيمت‌ها نسبت به کشورهاي ديگر بسيار کمتر است.
 
توضيح ايرانسل درباره علت عدم توسعه وايمکس
وي در پاسخ به سوالي از علت عدم توسعه سرويس وايمکس اين اپراتور در شهرهاي کوچک گفت: از حدود 4 سال پيش بايد ورود نسل‌هاي بالاتر تلفن همراه آغاز مي‌شد و از اين رو سرمايه‌گذاري در نسل‌ منسوخ شده وايمکس توجيه نداشت.
 
پاسخ به انتقاد از عدم همخواني تبليغات و سرعت واقعي اينترنت ايرانسل
مديرعامل اپراتور دوم تلفن همراه در پاسخ به انتقاد از عدم همخواني تبليغات و سرعت واقعي اينترنت ايرانسل گفت: تستي که در آغاز به کار شبکه ارائه مي‌شود نشانه توانمندي شبکه 4G است وگرنه سرعت 40 مگابيتي که نمايش داده مي‌شود در عمل بسته به ميزان استفاده همزمان مشترکان متغير است.
 
انتقاد از تعداد زياد پيامک هاي اطلاع رساني اپراتور
وي همچنين در پاسخ به انتقاد از تعداد زياد پيامک‌هاي تبليغي اين اپراتور گفت: ايرانسل پيامک تبليغي ندارد و اگر دارد بسيار کم است؛ در حالت کلي با هيچ شرکتي قرارداد پيامک تبليغي نداريم و آنچه که براي مشترکان ارسال مي‌شود پيامک اطلاع‌رساني  درباره محصولات جديد يا بسته‌هاي اينترنت است؛ علاوه بر اين مشترکان مي‌توانند از همان تعداد اندک پيامک‌هاي تبليغي نيز انصراف دهند.
دزفولي يادآور شد: مرجع مشخصي که پيامک‌هاي خدماتي يا تبليغي را از هم تفکيک کند وجود ندارد اما در تعاريف فعلي پيامک‌هاي بانکي جزء پيامک‌هاي خدماتي محسوب مي‌شود.
 
واکنش ايرانسل به کمک همراه اول از درآمد آواي انتظار مرتضي پاشايي 
مدير عامل اپراتور دوم تلفن همراه در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اقدام نيکوکارانه اپراتور ديگر براي اهداي درآمد 180 ميليون توماني آواهاي انتظار مرتضي پاشايي به نفع موسسه حمايت از سرطان و عمل مشابه از سوي اين اپراتور، گفت: اعتقادي به رسانه‌اي کردن بحث‌هاي اين چنيني نداريم و فکر نمي‌کنم رسانه‌اي کردن اين موضوعات کار درستي باشد نمي‌گوييم که آنها چرا اين کار را کرده‌اند بلکه اعتقادمان اين است که اگر اين کار را انجام دهيم شايد آن را رسانه‌اي نکنيم.
 
تعداد اپراتورهاي موبايل کافي است
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره نظر ايرانسل نسبت به ورود اپراتورهاي جديد و اپراتورهاي مجازي به بازار تلفن همراه اظهار داشت: تعدد اپراتورها بيش از حد لازم، هدررفت سرمايه ملي است و ممکن است ضروري نيز نباشد اکنون تعداد اپراتورهاي موبايل کشور کفاف نياز را مي‌دهد و اضافه شدن اپراتور جديد تغييري در وضع کيفيت ايجاد نمي‌کند.
 
پيگيري کلاهبرداري‌هاي سيم کارتي نياز به شاکي خصوصي دارد
دزفولي همچنين در خصوص کلاهبرداري‌ و مزاحمت هاي متعددي که با استفاده از بستر اپراتورهاي تلفن همراه مي‌گيرد و به راحتي و با دور انداختن سيم کارت ادامه مي يابد، گفت: به خودي خود نمي‌توانيم با يک مشترک به دليل اينکه به مشترک ديگري پيامک زده و براي او مزاحمت ايجاد کرده برخورد کنيم اين موارد حتما بايد شاکي خصوصي داشته باشد. تدابيري از جمله ممنوعيت ثبت بيش از 10 سيمکارت به نام يک فرد از جمله راهکارهايي بود که براي مقابله با  اين پديده در نظر گرفته شد.
 

 

منبع : فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو