جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون سازمان تنظيم مقررات خبر داد:

پيگيري صحت و سقم ورود اپراتورهاي موبايل به حريم خصوصي مشترکان

تلفن همراه

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰


معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از پيگيري موضوع ورود اپراتورهاي موبايل به حريم خصوصي مشترکان خبر داد و گفت: در صورت صحت اين موضوع قطعا با اپراتورها برخورد خواهيم کرد.

وايمکس نيوز - غلامرضا داداش زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انتشار برخي خبرها در سايتهاي اينترنتي و شبکه هاي اجتماعي مبني بر ورود اپراتورهاي موبايل به حريم شخصي مشترکان با نصب يک اپليکيشن روي سيم کارت، اظهار داشت: اين موضوع را از طريق امنيت شبکه پيگيري خواهيم کرد.

وي با بيان اينکه در اين زمينه به اپراتورهاي موبايل تذکر داده شده است خاطرنشان کرد: تا زماني که صحت و سقم ورود اپراتورها به حريم خصوصي مشترکان که گفته شده از طريق نصب اپليکيشن روي سيم کارت صورت مي گيرد مشخص نشود نمي توان در اين مورد نظر قطعي داد.

معاون نظارت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينکه اپراتورهاي موبايل صحت اين موضوع را رد کرده اند گفت: چنانچه اين موضوع صحت داشته باشد با اپراتورهاي موبايل برخورد خواهد شد.

داداش زاده تصريح کرد: موضوع از نظر فني در دست بررسي و پيگيري دقيق است و پس از تهيه گزارش، تصميمات لازم اخذ مي شود.

چندي پيش اخباري در سايتهاي خبري و شبکه هاي اجتماعي باعث تشويش اذهان عمومي شد؛ در اين خبر از اپليکيشن هايي نام برده شد که توسط برخي اپراتور‌هاي موبايل، پس از قراردادن سيم کارت در درون گوشي مشترکان نصب مي‌شود و ترديدهايي را مبني بر ورود اپراتورها به بحث شنودهاي قانوني و غيرقانوني به‌وجود مي‌آورد.

در اين خبر يک کارشناس مدعي شده که همزمان با روشن شدن سيم‌کارت‌ در يک گوشي، نرم افزاري بدون اطلاع صاحب گوشي تحت عنوان «سيم تولکيت»، روي گوشي‌ مشترک نصب مي‌ شود که به طريق عمومي نيز قابل حذف کردن نيست؛ اين نرم افزار قادر است تمامي فعاليت‌هاي گوشي را بدون اجازه صاحب گوشي شنود کند و پيام‌هاي داخل سيم کارت را بخواند و يا در هر زمان با دوربين کاربر عکس و فيلم بگيرد.

سيم تولکيت برنامه اي است که اپراتورها بر روي سيم کارتهاي خام نصب مي کنند که پس از فعال شدن سيم کارت، از طريق اين اپليکيشن مي توانند به کاربر پيام هاي اطلاع رساني بدهند.

 

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو