شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شناسايي ويروسي که شبکه هاي اجتماعي کاربران را کنترل مي‌کند

فيس بوک

یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰


تيم تحقيقاتي شرکت امنيتي eset از شناسايي ويروسي خبر داد که با نفوذ به شبکه هاي اجتماعي کاربران، علاوه بر سرقت اطلاعات، مديريت شبکه را نيز به دست مي گيرد.

وايمکس نيوز - eset اعلام کرد: به تازگي ويروسي از خانواده بدافزارها - malware - شناسايي شده که با نفوذ به شبکه هاي اينترنتي کاربران، علاوه بر سرقت ترافيک اينترنت، مديريت شبکه هاي اجتماعي آن ها را به دست مي گيرد.

اين تخريبگر که Linux/moose نام دارد توسط تيم تحقيقاتي eset يافت شده و با فعاليت تقلبي در شبکه هاي اجتماعي در واقع قصد سرقت ترافيک شبکه کاربران را دارد.

اين ويروس جديد از خانواده malware در ظاهر جديد خود به روتر شبکه هاي لينوکسي رخنه کرده و در مرحله اول ترافيک شبکه را مي بلعد؛ پس از آن خود را با عنوان يک پروکسي به سيستم معرفي کرده و در نهايت کوکي ها را به سرقت برده تا با اين روش بتواند سکان شبکه اجتماعي شما را به دست بگيرد. اينجاست که مي تواند به جاي شما مدير شبکه هاي اجتماعيتان شود و پيغام هاي ديگران را از طرف شما بپسندد و يا کاربران ديگر را بدون اطلاع شما دنبال کند.

اين نوع بدافزار پس از عدم شناسايي توسط آنتي ويروس هاي غير اورجينال و به روز نشده، سعي مي کند با دور زدن مسير روتر ها از نقطه اي ديگر از جهان به شبکه شما وارد شود تا با حمله به DNS و از بين بردن ديگر بدافزارها، شبکه شما را به تسخير خود در آورده و مالک شبکه هاي اجتماعي شما شود.

يکي از محققين بخش malware شرکت eset در باره Linux/moose  مي گويد : «اين ويروس دسترسي هايي براي خود ايجاد مي کند تا بتواند در شبکه هاي اجتماعي فعاليت کند. متاسفانه نرم افزارهاي امنيتي از طرف کاربران جدي گرفته نمي شوند و همين باعث شده اين گونه تهديدها روز به روز افزايش يافته و شبکه ها را تخريب کنند. اميدواريم با ارائه گزارش اين تهديد بزرگ، بتوانيم اندکي در اشاعه لزوم استفاده از نرم افزارهاي امنيتي کمک کرده باشيم.»

مديران فني پرشياسيس بر اين باورند که با توجه به گسترش استفاده کاربران ايراني از شبکه هاي اجتماعي طي سال هاي اخير، و استفاده تنها 5 تا 7 درصد کاربران شبکه هاي اجتماعي از آنتي ويروس ها و نرم افزارهاي امنيتي، احتمال رخنه اين کرم مخرب به شبکه هاي کاربران ايراني بسيار زياد است. لذا استفاده از نرم افزارهاي امنيتي و به روزرساني آن ها را به کاربران شبکه هاي اجتماعي توصيه مي کنند.

 

منبع : مهر

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو