یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیرساخت، ایرانیان نت وبخش خصوصی برگزار می کنند

همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمند

شهر هوشمند

سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰:۰۰


گروهی از فعالان حوزه ITوICT کشور با حمایت شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت ایرانیان نت، اندیشمندان و فعالان حوزه IT و ICT کشور را برای مشارکت در همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمندکه درتاریخ 15 و 16 شهریورماه 94 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می گردد فراخواندند.

وایمکس نیوز- مهندس مظلوم مدیراجرایی همایش زیرساخت و فرصت های سرمایه گذاری شهر هوشمنددرنشست خبری برگزار کنندگان اعلام کرد: همایش شهر هوشمند، 15 و 16 شهریورماه 1394 با حضور همه بازیگران حوزه IT و ICT کشور و جمعی از اندیشمندان و شرکت های فعال خارجی این عرصه، درمحل مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.
وی گفت: برای پیش برد برنامه های همایش، چهار کارگروه در زمینه های زیرپیش بینی و تشکیل شده است.
·        زیرساخت های شهر هوشمند بامسئولیت مهندس آریانیان معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی زیرساخت

·        کارگروه محتوی باریاست مهندس سلجوقی معاون سازمان فناوری اطلاعات،
·        کارگروه سرویس و خدمات با ریاست مهندس انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات
·        کارگروه قوانین و مقررات با ریاست دکتر اخوان
وی افزود : دبیر علمی همایش، دکتر زرگر عضو هیئت مدیره شرکت ایرانیان نت خواهد بود.

دکتر زرگر عضو هیئت مدیره اپراتور چهارم و دبیرعلمی همایش دراین نشست اعلام کرد: علارغم آنکه ایران بیشترین متراژ فیبرنوری را در منطقه دارد اما فاقد شبکه دسترسی فیبرنوری است و دلیل آن این است که سازمانهای مختلف بدون همگرایی اقدام به اجرای فیبرنوری کرده اند. وی گفت: این همایش تریبونی خواهد بود که اقدمات انجام شده در این حوزه را به اطلاع همه برساند و تلاش خواهد کرد دراین زمینه همگرایی لازم را فراهم نماید.
دبیرعلمی همایش گفت : مسئولیت ایجاد زیرساختها، تولید محتوی و تعریف سرویس و خدمات مورد نیاز کاربران شهرهوشمند، همکاری همه جانبه همه ی گروههارا مطالبه می کند.
مهندس سلجوقی معاون سازمان فناوری اطلاعات بعنوان رییس کارگروه  سرویس و خدمات شهر هوشمند دراین نشست اعلام کرد: درسال 2045 سه درصد از نیروی کار جامعه در حوزه کشاورزی، چهار درصد درحوزه صنعت و 93 درصد درحوزه خدمات بویژه ICT فعالیت خواهدداشت و 70 درصد تولید ناخالص ملی در حوزه ارتباطات و رسانه خواهد بود.
وی گفت: تامین این نیاز همگانی باید از طریق همراهی، همکاری ومشارکت همه اندیشمندان، سیاستگذاران و سرمایه گذاران صورت پذیرد.
مهندس آریانیان معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی زیرساخت و رییس کارگروه زیرساخت های شهر هوشمند برای چنین شهری شش ویژگی به شرح زیر بر شمرد

·        اقتصاد هوشمند  (smart economy) به شهرهایی با صنایع هوشمند اشاره دارد، صنایعی که فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیندهای تولید ارتباطات آنها موثراست.
·        پویایی هوشمند  (smart mobility) به مفهوم فراهم آوردن زمینه جهت دسترسی عمومی به فنآوری های جدید و استفاده از آنها در زندگی روزمره شهری است
·        مردم هوشمند  (smart people) کیفیت تعاملات اجتماعی همچون یکپارچگی، زندگی جمعی و توانایی برقراری ارتباط با جهان، از مصادیق مردم هوشمند به شمار می آید
·        زندگی هوشمند(smart living) بهبود کیفیت زندگی شهروندان ازجمله فرهنگ، بهداشت، ایمنی، مسکن، گردشگری و غیره مورد نظر است.
·        محیط هوشمند  (smart environment) استفاده از فناوری های جدید برای حفظ و حراست از محیط زیست.
·        حکمرانی هوشمند  (smart governance) مشارکت سیاسی و فعال، خدمات شهروندی و استفاده هوشمند از دولت الکترونیک، کانال های ارتباطی جدید، مورد توجه است.
مهندس آریانیان افزود: پیاده سازی شهر هوشمند مشارکت دولت و بخش خصوصی را با جدیت طلب می کند و همایش شهر هوشمند زمینه ای برای انجام این مشارکت خواهد بود.
مهندس باقری چناری مدیرعامل شرکت ایرانیان نت خطاب به رسانه های حاضر دراین نشست گفت: شهر هوشمند نیازمند شبکه های پرسرعت است و شبکه پرسرعت شبکه ای است که حداقل سرعت دسترسی درآن برای هر کاربر 20 مگابایت برثانیه باشد و شرایط لازم برای دسترسی به سامانه های انتهایی هوشمندنیز فراهم شود.
وی گفت: تنها راه برآورده کردن این نیاز ارتباطی جامعه، حرکت به سمت ایجاد شبکه زیرساخت فیبرنوری درشهرهاست.
 
وایمکس نیوز- گروهی از اندیشمندان حوزه IT کشور با آینده نگری و توجه به حرکت های پرشتاب قافله فناوری های مربوط به شبکه های هوشمند درسراسر جهان ، گردهم می آیند تا تلاشی همه جانبه برای فراهم آوردن زمینه های تحقق شهرهای هوشمند درایران را ازطریق ترغیب به سرمایه گذاری در ایجاد زیرساخت های لازم را فراهم نمایند.
چرا که زیرساخت های شهر هوشمند درعصر دانایی به مثابه صنعت چاپ، در کهکشان گوتنبرگ است.
در همه کشورها این صنعت، بارشد شتابان خود می رود که فضای ارتباطی جهان را چنان متحول کند که هیچ انسانی دراقصی نقاط جهان، مفهوم تنهایی را نشناسد.
دراین فضا، کهکشان شفاهی، کهکشان گوتنبرگ وکهکشان مارکنی به فراموشی سپرده می شود و کهکشان دیگری خلق می گردد که حضور و غیر حضور را مفهومی یکسان می بخشد.
مسئولیت خلق این کهکشان بزرگ دراین گوشه از جهان، برعهده همه اندیشمندان و فعالان حوزه IT و ICT کشور قراردارد.
باید پذیرفت، زمان آن رسیده است که در جبران عقب ماندگیهای این حوزه اهتمام بیشتری صورت پذیرد.
وایمکس نیوز برای این گروه پیشگام، آرزوی توفیق دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو