یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وزير سابق ارتباطات مطرح کرد

حل همزمان موضوع تعرفه‌ها و انحصار مخابرات

معتمدي

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰


وزير سابق ارتباطات گفت: در زمان واگذاري مخابرات شش صفحه‌ نامه نوشتم و نسبت به مشکلات اين نوع واگذاري هشدار دادم و اکنون نيز اختلاف نظري در پايين‌بودن تعرفه‌هاي تلفن ثابت نيست اما موضوع تعرفه و انحصار مخابرات بايد همزمان حل شود.

وايمکس نيوز - احمد معتمدي عضو کميسيون تنظيم مقررات اظهار داشت: اصل کلي تعرفه‌گذاري در دنيا بر اين است که قيمت خدمات بايد مناسب باشد در غير اين صورت قيمت پايين به صنعت ضرر خواهد زد.

وي گفت: معتقدم که درباره تلفن ثابت بايد فکري کرد زيرا تعرفه‌هاي اين بخش حدود 12 سال است که ثابت مانده و اگر تعرفه‌ها از حدي پايين‌تر باشد به نفع مصرف کننده نخواهد بود.

معتمدي توضيح داد: زيرا در اين صورت سرمايه‌گذار خرد و عمده رغبت سرمايه‌گذاري در اين صنعت را نخواهد نداشت و با نبود سرمايه‌گذاري کيفيت خدمات افت خواهد کرد.

عضو کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات تصريح کرد: همچنان که هم‌اکنون نيز به دليل مناسب نبودن تعرفه‌ها، تقريبا تمام شرکت‌هاي مخابرات استاني به جز شرکت مخابرات استان تهران زيان‌ده شده‌اند.

وي تاکيد کرد: در اصل موضوع که تعرفه تلفن ثابت پايين است اختلاف نظري بين وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات نيست اما بايد در پکيجي (بسته‌اي) منافع شرکت مخابرات و منافع حاکميت ديده شده و لازم است که به صورت همزمان موضوع تعرفه‌ها و انحصار زيرساخت‌ها که بايد در اختيار حاکميت باشند، حل شود.

وزير سابق ارتباطات ادامه داد: هم اکنون زير ساخت شهرها در اختيار شرکت مخابرات است و هيچ شرکتي نمي‌تواند بدون همکاري با مخابرات سرويس ارائه کند.

وي يادآور شد: در زمان واگذاري مخابرات نامه‌اي شش صفحه‌اي نوشتم مبني بر اينکه اين نوع واگذاري مشکل ايجاد خواهد کرد.

معتمدي تصريح کرد: آخرين باري که موضوع تعرفه‌ها در کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات بررسي شد زماني بود که طبق محاسبات هم‌کدسازي تلفن ثابت 15 درصد هزينه مالي به شرکت مخابرات تحميل کرده بود.

وزير سابق ارتباطات ادامه داد: بررسي موضوع تا حدودي آغاز شده است و 2 طرف پيشنهادهايي دارند اما معتقدم سوءتفاهم‌ زيادي بين طرفين وجود دارد و پيش از همه بايد اين سوءتفاهم‌‌ها برطرف شود. همچنين يکي از ايرادات وزارت ارتباطات به مخابرات، نحوه مديريت اين شرکت است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو