به گزارش گروه تحقیقاتی اووم(Ovum) فیسبوک رفته رفته به رقیبی بزرگ برای بهرهبرداران تلفنهمراه تبدیل میشود اما بهرهبرداران تلفنهمراه این خطر را دست کم گرفتهاند.
وایمکس نیوز - طبق گزارش جدید اووم، فیسبوک خیلی فراتر از یک شبکه اجتماعی است و گستره کاریاش را بسیار پهناورتر میکند اما بهرهبرداران تلفنهمراه به بلند پروازی فیسبوک توجه ندارند و به چشم رقیب به آن نگاه نمیکنند.
در این گزارش آمده است که فیسبوک روی حوزه تلفن همراه انگشت گذاشته است و نباید این نکته را دست کم گرفت. این شبکه اجتماعی در سال 2006 بود که فیسبوک موبایل را راهاندازی کرد و هم اکنون بیش از 200 میلیون نفر از طریق تلفن همراه از این خدمات استفاده میکنند. این خدمات از خدمات شبکه اجتماعی بسیار فراتر می رود و کارپایهای غنی برای ارتباطات و محتوا فراهم میکند.
فیسبوک در پی آن است که هر خدماتی را در خود ادغام کند و بستر اصلی مصرف و تشریک اطلاعات در همه جا و در بستر هر افزارهای باشد.
فیسبوک در رقابت با بهرهبرداران تلفن همراه چندین حرکت انجام داده است. با اسکایپ(Skype) در زمینه ارتباطات صوتی قرارداد تلفیق بسته است و در نوامبر 2010 به ارایه خدمات پست الکترونیکی روی آورد. هم اکنون فیسبوک به سراغ خدمات مکانپایه و تبلیغات همراه رفته است.
شایعات بسیاری هم در مورد تلفن فیسبوک به گوش میرسد که میتواند به نوعی آخرین قطعه جورچین باشد.