دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
تلگرام
اينترنت-شبکه هاي مجازي- پيام رسان

در جست‌وجوي جايگزيني براي تلگرام

در حال حاضر بيشترين استفاده مردم از فضاي مجازي، از طريق پيام‌رسان‌هاست و در شرايطي که پيام‌رسان بومي پاسخ‌گوي نياز کاربران وجود ندارد، ظاهرا چاره‌اي جز استفاده از پيام‌رسان‌هاي خارجي از جمله تلگرام نيست و خدمات متنوع و پرزرق‌وبرق اين فضا مي‌تواند گواهي بر اين ادعا باشد.

ادامه مطلب

تلگرام

اقدام جدید تلگرام برای ماندن در ایران/ پیام‌های امنیتی فارسی شد

نرم افزار ارتباطی تلگرام مدتی است پیام‌های امنیتی خود را به زبان فارسی هم ارسال می‌کند.

ادامه مطلب

پينگل

کوچ کاربران از تلگرام به اپليکيشن تازه وارد پينگل

بازار داغ پيام رسان‌ها و استقبال عمومي از اين اپليکيشن‌ها باعث رقابت در حوزه رونمايي از امکانات اپليکيشن‌هاي پيام‌رسان رايگان شده و امکاناتي همچون تماس رايگان صوتي و تصويري با کيفيت بالا و اينترنت کم سرعت ارائه شده است.

ادامه مطلب

ربات تلگرام

ربات‌هاي تلگرامي چقدر خطرناکند؟

شنود اطلاعات شخصي کاربران، جاسوسي پيام‌ها و دسترسي به موقعيت مکاني يا عکس‌هاي گالري از جمله اتهاماتي است که با ورود ربات‌ها به تلگرام، بر سر زبان‌ها افتاد و تا حدي اطمينان کاربران به فضاي اين پيام‌رسان را از بين برد، اما اينکه ربات‌ها تا چه اندازه مي‌توانند فعاليت مخرب داشته باشند، مورد بحث است.

ادامه مطلب

تلگرام

رصد انتشار محتوای نادرست

رتبه محتوای مذهبی در کانالهای تلگرام

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به رشد و توسعه محتوای مذهبی و دینی در فضای مجازی گفت: هم اکنون محتوای مذهبی رتبه پنجم تولید محتوا را در کانالهای تلگرام به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب

تلگرام

قابلیت تصویر در تصویر و پیش‌نویس به تلگرام افزوده شد

تلگرام در نسخه ۳.۱۰ خود، به کاربران قابلیت پیش‌نویس کردن پیام‌ها و مشاهده تصویر در تصویر را ارایه کرده است.

ادامه مطلب

تلگرام

مرکز ماهر اعلام کرد؛

تهدیدات نرم افزار شماره مجازی در تلگرام/هشدار برای حفظ حریم خصوصی

مرکز مدیریت عملیات رخدادهای رایانه ای در مورد مضرات استفاده ناآگاهانه از نرم افزارهای شماره مجازی برای ثبت‌نام و نیز نرم‌افزارهای شخص سوم برای استفاده از سرویس تلگرام، هشدار داد.

ادامه مطلب

تلگرام

از تلگرام چه می‌خواهم؟ نمی‌دانم؛ مادرم هم نمی‌داند!

دیروز در تلگرام پیامی از مادرم دریافت کردم که درباره‌ی یک شیوه‌ی جدید سرقت خیابانی بود. البته این شیوه به‌هیچ‌وجه جدید نبود و فکر می‌کنم داستان آن را یکی دو سال پیش در یکی از صفحه‌های عمومی فیس‌بوک خوانده بودم. درواقع احتمالا این داستان تکراری از همان فیس‌بوک چند سال پیش کپی… نه حتی کپی نشده بود! این پیام یک اسکرین‌شات از پست فیس‌بوک بود که اطراف آن را بریده و در یک کانال به اشتراک گذاشته بودند.

ادامه مطلب

تلگرام-واتس آپ

امکان هک شدن تلگرام و واتساپ با باگ موجود در SS7

SS7 یک شبکه‌ی پراستفاده در سطح جهان است که امکانات را برای ارتباطات پایه‌ای فراهم می‌کند. با‌گ موجود در این سیستم باعث شده که هکری تنها با داشتن شماره تلفن فرد موردنظر بتواند از طریق این باگ به اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ یا تلگرام وی نفوذ کند. با زومیت همراه شوید.

ادامه مطلب

تلگرام

میزان محبوبیت برنامه‌های پیام‌رسان: واتس اپ در دنیا، تلگرام در ایران

میزان محبوبیت برنامه‌های پیام‌رسان در کشورهای مختلف متفاوت است و کاربران ترجیح می‌دهند که از یک برنامه‌ی خاص به‌جای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دیگر استفاده کنند. به طور مثال در کشور تایلند برنامه‌ی Line بسیار محبوب است و مردم کشور چین از نرم‌افزار WeChat استفاده می‌کنند؛ اما در سایر کشورهای دنیا مردم دوست دارند از برنامه‌ی پیام‌رسان واتس اپ استفاده کنند. البته در این آمار گفته شده که برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام در ایران محبوب‌تر از سایر نرم‌افزارهای پیام‌رسان است.

ادامه مطلب