دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
شهر-هوشمند
تورنتو

ایجاد شهر هوشمند در تورنتو

شرکت آلفابت که گوگل تنها یکی از زیرمجموعه های آن است، قصد دارد شهر هوشمندی به مساحت ۸ کیلومتر مربع را در همسایگی تورنتو ایجاد کند.

ادامه مطلب

تجميع کارتها

راهکار واقعی برای تجمیع کارتها چیست؟

محمد جواد حبیبی - کارشناس سامانه‌های هوشمند

ادامه مطلب

کارت هوشمند

تمام خير و شرهاي تجميع کارت‌ها

طرح تجميع همه کارت‌ها در يک کارت علاوه بر اينکه يک طرح جذاب به نظر مي‌رسد، به همان نسبت گران و هزينه‌بردار هم هست. کارت‌هاي هوشمند ملي که از سوي وزير ارتباطات به عنوان بستر عملياتي تجميع کارتها پيشنهاد شده از تکنولوژي تراشه‌اي استفاده مي‌کند و همين باعث مي‌شود دستگاه‌هاي کارتخوان فعلي نتوانند کارت‌هاي جديد را خوانش کنند. براي استفاده گسترده از اين کارت‌هاي تراشه‌دار بايد دستگاه‌هاي پذيرنده زيادي تهيه شود. اينکه هزينه اين عمليات گسترده را چه نهادي بايد بر عهده بگيرد و بر روند انجام آن نظارت کند از سوال‌هايي بود که از کارشناسان پرسيده شد.

ادامه مطلب

کارت‌هاي هوشمند ملي

يک کارشناس: تجميع همه کارت‌ها امکان‌پذير نيست

يک کارشناس بانکداري الکترونيکي با تشريح جزئيات امکان طرح تجميع کارت‌ها، پيشنهاد کرد که در اين طرح کارت‌هاي بانکي مستثني شوند؛ چراکه سازوکارهاي مالي مرتبط با منافع بانک‌ها بسيار پيچيده و متفاوت هستند.

ادامه مطلب

کارت‌هاي شهروندي

کارت‌هاي شهروندان چگونه يکي مي‌شود؟

يک کارشناس حوزه بانکداري اينترنتي با تاکيد بر ضرورت تجميع کارت‌ها و خدمات مورد نياز شهروندان در يک کارت، اين اتفاق را نيازمند هماهنگي نهادها با توليت بانک مرکزي دانست.

ادامه مطلب

کارت ملي - دولت الکترونيک

تجميع همه خدمات هوشمند در کارت ملي

وزير ارتباطات با اشاره به هدررفت بودجه کشور در ارائه کارت‌هاي هوشمند متعدد توسط دستگاه‌ها، نسبت به تجميع خدمات در کارت ملي هوشمند در آينده‌اي نزديک ابراز اميدواري کرد.

ادامه مطلب

کارت بانکي

دستگاه‌هاي کارت‌خوان رايگان مي‌شود؟

بانکداري نوين به دليل حجم عظيم تراکنش‌هاي مالي، دورکاري، تجارت‌هاي بين قاره‌اي و سرعت بالاي انجام امور، ناچار به استفاده از سيستم‌هاي جديد الکترونيکي است؛ امري که مستلزم وجود زيرساخت‌هاي تکنولوژيکي لازم و از آن مهمتر تضمين امنيت تبادلات در اين درگاه بزرگ است.

ادامه مطلب

شبکه ملي اطلاعات

متن سند الزامات شبکه ملي اطلاعات منتشر شد

متن " سند تبيين الزامات شبکه ملي اطلاعات " منتشر شد.

ادامه مطلب

 سرويس مدارس

نرم افزار هوشمند سازي سرويس مدارس راه اندازي شد

نرم افزار هوشمند سازي سرويس مدارس در مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و اجرايي شد.

ادامه مطلب

واعظي

سامانه کارپوشه ايرانيان افتتاح شد

سامانه کارپوشه ايرانيان امروز با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افتتاح شد.

ادامه مطلب