سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپراتورها

هوشمندسازی در اولویت برنامه های تحقیق و توسعه همراه اول

علیرغم مدت کوتاهی که از تأسیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول می گذرد، این مرکز توانسته اقدامات قابل توجهی را در زمینه های بومی سازی، پایلوت فناوری های جدید و توسعه اکوسیستم نوآوری در صنعت ارتباطات کشور انجام دهد.

کاهش انحصار مخابرات با اعطای پروانه اپراتوری به شهرداری و وزارت نیرو

اعطای پروانه اپراتوری برای شهرداری و وزارت نیرو به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات دولت سیزدهم سپرده شد. این پروانه قرار است باعث کاهش انحصار مخابرات در این بازار و توسعه شبکه فیبر نوری و در نهایت، افزایش کیفیت اینترنت ثابت کاربران شود.

مصوبه تسهیم درآمد دارندگان اپراتورهای مجازی تلفن همراه ابلاغ شد

معاون اول رییس جمهوری اصلاحیه مصوبه موضوع مبلغ تسهیم درآمد تضمین شده دارندگان پروانه‌های کارورهای(اپراتورهای) مجازی تلفن همراه و ارائه خدمات ارتباطی ثابت را ابلاغ کرد.

چند نفر اپراتور خود را عوض کردند؟

طبق آخرین آمار اعلامی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان خردادماه، ۲۶ هزار و ۸۵۵ ترابرد تکمیل شده است و مشترکان این اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.

چه زمانی از خط تلفن مشترک بدهکار سلب امتیاز می‌شود؟

اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک‌ماهه صورتحساب مشترکان را صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین‌شده، ابتدا خط مشترک بدهکار به مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه می‌شود و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و مهلت یک ساله بدهی خود را پرداخت نکند، دارنده پروانه می‌تواند خط تلفن مشترک را به‌طور کامل تخلیه و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

بیش از ۳۵۴ هزار شماره شخصی ارسال پیامک مسدود شد

طبق آخرین آمار، تا کنون بیش از ۳۵۴ هزار شماره شخصی دلیل مزاحمت‌های پیامکی مسدود شده است.

ترافیک مصرفی «هیئت آنلاین» برای مشترکین مبین‌نت رایگان شد

شرکت ارتباطات مبین‌نت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین (ع) و به‌منظور حمایت از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا، ترافیک مصرفی مشترکین خود در سامانه «هیئت آنلاین» را تا روز ۳۱ مردادماه رایگان کرد.

انجام ۲۲ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی

اجرای رومینگ ملی یعنی درصورت نبود آنتن یک اپراتور در منطقه‌ای، بتوان از آنتن اپراتور دیگر استفاده کرد و در سه ماهه‌ ابتدایی سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۲ میلیون مکالمه از طریق رومینگ ملی صورت گرفته است.

هدیه ویژه ایرانسل به مناسبت «روز خبرنگار» اعلام شد

ایرانسل، به مناسبت روز خبرنگار، به تمام خبرنگاران ایرانسلی کشور، بستۀ اینترنت یک ساله هدیه می‌دهد.

هدیه ویژه همراه اول برای خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار

همراه اول به مناسبت روز خبرنگار، بسته اینترنت ویژه یک‌ساله را برای تمامی خبرنگاران مورد تأیید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد فعال می‌کند.

مطالب پر بازدید آرشیو