سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

شبکه ملی اطلاعات و عدم وابستگی‌ نرم افزاری/ ایجاد پیام‌رسانی با ۵۰ میلیون کاربر از خدمات پایه شبکه ملی است

در بسیاری از زمینه‌های مرتبط با فناوری‌های ارتباطی و فضای مجازی به خارج از کشور وابستگی داریم؛ اما وابستگی در برخی زمینه‌ها مانند سیستم عامل به ویژه در حوزه‌های راهبردی و حیاتی قابل قبول نیست. شبکه ملی اطلاعات، چه راه حل عملی برای وابستگی‌های نرم افزاری دارد؟

بازیافت پسماندهای الکتریکی آلودگی های محیطی را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد

با حمایت معاونت علمی و فناوری عوارض آلودگی های محیطی پسماندهای الکترونیکی کاهش می‌یابد.

با حمایت صندوق نوآوری محقق شد راه‌اندازی پلتفرم شهر هوشمند در ۳ شهر کشور

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان شمالی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی پلتفرم شهر هوشمندی شد که زیر سیستم‌های تعبیه شده در آن شامل شبکه اجتماعی و پیام‌رسان، بازار آنلاین، مدرسه هوشمند، سازمان‌ساز هوشمند حرفه‌ای است.

مراکز مبادله هوشمند در استان‌های کشور راه‌اندازی می شوند

مدیرعامل شرکت ملی پست درباره راه‌اندازی مراکز مبادله هوشمند در استان‌هایی که ترافیک بالای مرسولات پستی دارند، توضیحاتی داد.

مطالعات طرح «سیمکارت دانش آموزی» نهایی شد/ امکان تنظیم دسترسی ها از سوی والدین

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن مطالعات طرح سیمکارت دانش آموزی خبر داد و اظهار کرد: سیمکارت دانش آموزی ویژگی هایی دارد که بر اساس آن امکان محدودکردن دسترسی‌ها و تنظیم گری را به والدین می‌دهد.

ویزا پرداخت با رمزارزها را امکان پذیر می‌کند

شرکت ویزا گفته است که انجام تراکنش‌ها در شبکه‌‎ی پرداخت خود با استفاده از رمزارز یو‌اس‌دی کوین یا UDSC را امکان‌پذیر می‌کند. این امر جدیدترین نشانه‌ی قبول ارزهای دیجیتال توسط صنعت امور مالی است.

توضیح جهرمی درباره عدم دسترسی به «وِیز»

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات گفت: ایران اپلیکیشن مسیریاب «ویز» را فیلتر نکرده، بلکه عدم دسترسی به آن، به دلیل تحریم ایران از سوی این اپلیکیشن است.

مدیر عامل مخابرات: احراز هویت در سامانه شاهکار میزان تخلفات را به شدت کاهش می‌دهد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: نحوه احراز هویت در سامانه شاهکار میزان تخلفات را به شدت کاهش می‌دهد.

گوشی‌های سرقتی یا اوراق می‌شوند یا قاچاق!

اگرچه جلوگیری از سرقت گوشی و ردیابی گوشی‌های سرقتی یکی از اهداف فرعی طرح رجیستری (ثبت شماره گوشی‌های همراه) ذکر شده بود، اما معمولا گوشی‌هایی که سرقت می‌شوند، یا اوراق شده و برای تجهیزات جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا به کشورهای همسایه ایران قاچاق می‌شوند و این طرح نتوانسته مانع سرقت گوشی شود.

روحانی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور: تلاش دولت این است که تا پایان خرداد دولت الکترونیکی را به یک نقطه قابل قبول برسانیم

بیستمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور روز سه شنبه در سومین روز از سال ۱۴۰۰ به ریاست رئیس جمهور برگزار و در این جلسه روند تکمیل دولت الکترونیکی و پیوستن دستگاه‌ها به سیستم یکپارچه هوشمند الکترونیکی بررسی شد.

مطالب پر بازدید آرشیو