چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

ارتقای ۲ رتبه‌ای جایگاه تهران در میان شهرهای نوآور جهان

مطابق گزارش شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۱ که توسط سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی منتشر شده است، جایگاه تهران پایتخت ایران در میان شهرهای نوآور جهان ۲ رتبه ارتقا یافت.

ضرورت آمادگی و آینده‌نگری شرکت زیرساخت در حوزه فناوری‌های نوین/ زارع‌پور: شرکت زیرساخت قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهمیت و نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه ارتباطی کشور، این شرکت را قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

پرداخت خلافی ازطریق اپلیکیشن‌های پرداخت قطع شد

دسترسی شرکت‌های خصوصی به سامانه خلافی آنلاین برای پرداخت جرایم رانندگی قطع شد.

کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان تشکیل شد

به پیشنهاد سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان تشکیل شد.

«دهکده هوشمند» سامانه‌ای خلاق برای توسعه فناوری‌ درمناطق روستایی

این روزها شرکت‌های خلاق هم پای دانش‌بنیان‌ها مشغول تولید محصولات خود هستند تا رفاه را به جامعه هدیه دهند. «دهکده هوشمند» یکی از این محصولات خلاق است که سعی در حل مشکلات روستاییان در دنیای فناورانه امروز دارد.

تا ۷۰ درصد تخفیف سفارش غذا با سوپراپ اسنپ!

منتظر «کمپین بزرگ اسنپ‌» با تخفیف‌های هیجان‌انگیز در شهرهای مختلف کشور باشید! از ۲۰ شهریور، به مدت یک هفته، می‌توانید غذای مورد علاقه خود را از بهترین رستوران‌ها با حداکثر ۷۰ درصد تخفیف در سرویس غذای اسنپ‌ سفارش دهید.

درخواست آتش نشانی برای امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از درخواست این سازمان برای امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان با آتش نشانی خبر داد.

پرداخت سریع به مایکت اضافه شد

استور اندرویدی مایکت با هدف سهولت بیشتر در پرداخت کاربران، ویژگی پرداخت سریع یا DirectDebit را راه اندازی کرد.

اگر گوگل با ایران همکاری کند، نیاز به راه‌اندازی فوری جویشگر بومی نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌هایی، همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان صورت نگرفته، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم همکاری بسیاری از این پلتفرم‌ها، ما مجبور هستیم که مشابهشان را در کشور فراهم کنیم، در حالی که ایجاد بسیاری از این پلتفرم‌ها در اولویت نیستند و حتی اگر گوگل با ایران همکاری داشته باشد، شاید نیاز به راه‌اندازی فوری موتور جست‌وجوی بومی در مراحل اولیه نیست.

استعلام اماکن برای دریافت مجوز صنفی کاملا الکترونیکی می‌شود

طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی دریافت مجوز صنفی دیگر نیازی به حضور در پلیس اماکن برای دریافت استعلام ندارد و تمام فرایند‌ها در این زمینه کاملا الکترونیکی خواهد شد. هیات مقررات‌زدایی با این کار در پی شفاف و آسان کردن راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است.

مطالب پر بازدید آرشیو