شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام رسان های دیجیتال

قابلیت‌های جدید آرشیو به واتساپ اضافه شد

واتس‌اپ اخیرا تغییراتی جدید را در بخش تنظیمات پوشه آرشیو خود اعمال کرده که بر اساس آن، مکالمات آرشیوی با دریافت پیام جدید، به صفحه اصلی چت‌ها منتقل نخواهند شد.

قالیباف: به سوال یک نماینده از وزیر ارتباطات رسیدگی‌ کنید

رییس مجلس شورای اسلامی در آخرین روز کاری حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهوری، در نامه‌ای خطاب به او، سوال یکی از نمایندگان از وزیر ارتباطات را برای رسیدگی به رییس‌جمهوری ارجاع داد.

افزایش ظرفیت تماس ویدیویی تلگرام به هزار نفر

سرویس پیام رسان تلگرام قابلیت تماس ویدیویی گروهی که در ژوئن عرضه کرده بود را توسعه بخشید و امکان حضور مشارکت کنندگان بیشتر در آن را فراهم کرد.

امکان ثبت نام کاربر جدید در وی چت تعلیق شد

وی چت امکان ثبت نام کاربران جدید را به طور موقت تعلیق کرده تا با قوانین جدید سازگار شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمرکز در طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی، حمایت از حقوق کاربران و ساماندهی این فضا بوده و مجلس شورای اسلامی به دنبال فیلترینگ پیام رسان‌های خارجی نیست.

قابلیت جدید واتس‌اپ برای کاربران تماس‌های گروهی

واتس‌اپ مانند زوم و برنامه های پیام رسان دیگر اکنون به کاربران اجازه می دهد به جای این که از ابتدا در تماس گروهی باشند، به تماس‌هایی که آغاز شده و در جریانند، ملحق شوند.

تست پشتیبان‌ ابری واتس‌اپ برای کاربران اندرویدی

پیامهای واتس‌اپ رمزنگاری شده اند و اکنون این سرویس پیام رسان در حال آزمایش امکان پشتیبان‌گیری یا بک آپ گیری آنلاین رمزنگاری شده برای پیامهای کاربران است.

آذری جهرمی: مجلس از پاسخ‌های وزیر ارتباطات قانع نشد/ آذری جهرمی کارت زرد گرفت

نمایندگان مجلس پس از استماع توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی، از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند.

الزام پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به رعایت قوانین کشور

متن نهایی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» منتشر شد که به موجب آن، عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی شامل پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، جویشگر و خدمات پایه مکانی و نقشه، منوط به رعایت قوانین کشور است.

ماجرای سرور‌های تلگرام وزیر ارتباطات را به مجلس کشاند

محمدجواد آذری جهرمی‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه این هفته برای پاسخگویی به سوال عباس مقتدایی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و تعدادی دیگر از نمایندگان به صحن علنی دعوت شده است.

مطالب پر بازدید آرشیو