شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اپراتورها

اتصال مستقیم شرکت‌ها به IXP‌ شرکت زیرساخت با شکایت آسیاتک روبه‌رو شد

مصوبه رگولاتوری در مورد اتصال مستقیم شرکت‌های مختلف به مراکز تبادل داده (IXP) با اعتراض اپراتورهای ارتباطی روبه‌رو شده و شکایت شرکت‌ آسیاتک به دیوان عدالت اداری را در پی داشته است. این در حالی است که گفته‌ می‌شود شرکت ارتباطات زیرساخت نیز مخالف این مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

ایرانسل با جدیدترین محصولات و خدمات دیجیتال به «تله‌کام ۱۴۰۰» می‌آید

ایرانسل با حضور در نمایشگاه ایران تله‌کام ۱۴۰۰، جدیدترین خدمات و محصولات دیجیتال خود را با شعار «نبض زندگی دیجیتال»، در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

اپراتورهای ثابت و موبایل مخابراتی فعلا ۱۰ درصد حق‌السهم بیش‌تر به دولت نمی‌پردازند/ قانون جنجالی سال ۱۴۰۰ چگونه اجرا می‌شود؟

طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، شرکت‌های مخابراتی باید ۱۰ درصد حق السهم بیش‌تر به دولت بپردازند؛ اما اغلب شرکت‌های مخابرات ثابت و موبایل تا زمان تمدید قرارداد خود مهلت دارند و فعلا مشمول این قانون نمی‌شوند.

ورود همراه اول به حوزه هوشمندسازی صنعت لجستیک

همراه اول و شرکت فن‌آوران لجستیک فاخر ایرانیان در راستای طراحی و توسعه راهکارهای هوشمندسازی صنعت لجستیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

وزیر ارتباطات: ایرانسل می‌تواند اولین اپراتور خدمات دیجیتال ایران باشد

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰، از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات ایرانسل در توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند ایرانسل مبتنی بر فناوری‌های نوین، اقدامات ایرانسل در حوزۀ توانمندسازی کسب‌وکارهای دیجیتال، ارائۀ خدمات دیجیتال و نیز اقدامات ایرانسل در حوزۀ تحقیق و توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت. در این مراسم، همچنین هشتمین سایت ۵G ایرانسل، مدرسۀ ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش، سایت ارتباطی روستایی (USO) ایرانسل در استان مازندران افتتاح و کلنگ‌زنی مرکز سوئیچینگ دادۀ ایرانسل در غرب کشور، به صورت آنلاین انجام شد.

پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان

با وجود وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان و بلوچستان، ترافیک شبکه در مناطق زلزله‌زده، روان و بدون اختلال است.

پایداری شبکه رایتل در مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان

با وجود وقوع دو زمین لرزه در استان هرمزگان، ترافیک شبکه رایتل در این مناطق بدون اختلال است.

همراه اول عضو اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور شد

همراه اول عضو مستقل اتحادیه جهانی ارتباطات راه دور شد.

جدیدترین تسهیلات ایرانسل برای خرید آنلاین سیم‌کارت اعلام شد

هزینۀ ارسال سیمکارت‌های خریداری شده از فروشگاه آنلاین ایرانسل، رایگان محاسبه می‌شود.

سهم بازار پهن‌باند FCPها و مخابرات برابر است

یک کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم بازار شرکت‌های FCP و مخابرات ایران در حوزه پهن‌باند تقریبا برابر است، گفت: قراردادی که با شرکت‌های FCP منعقد می‌شود مطابق با مقررات و مصوبات سازمان تنظیم و مقررات است، یعنی مخابرات امکاناتی را که اپراتورها و شرکت‌های FCP می‌خواهند، در اختیارشان قرار می‌دهد و این با اشاعه بحث انحصار منافات دارد.

مطالب پر بازدید آرشیو