چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

7 راهی که فیس‌بوک از طریق آن ،اطلاعات شما را تحلیل میکند

فيس بوک

جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰:۰۰


مبنای شکل گیری شبکه های اجتماعی تداعی کننده ضرب المثل معروف ((گربه برای رضای خدا موش نمیگیرد)) است.اما این سلطه گران عرصه مجازی چطور از اطلاعات ما برای درآمدزایی خود استفاده میکنند؟

وایمکس نیوز - فیس‌بوک براساس یک الگوریتم نیمه سّری که براساس هزاران عامل بنا شده است در مورد این که چه چیزی برروی newsfeed کاربر ظاهر شود تصمیم‌گیری می‌کند. Lars Backstrom، مدیر مهندسی رتبه‌بندی newsfeed در فیس‌بوک برخی از فاکتورهایی که برای مشخص کردن این موضوع در نظر گرفته می‌شود به طور عمومی اعلام کرده. بنابراین وقتی قصد ارسال یک پُست را دارید می‌توانید این مسائل را در نظر بگیرید:

  1. فیس‌بوک استفاده از ویدئو و عکس در پُست‌ها را به آپ‌دیت‌های متنی ساده ترجیح می‌دهد.
  2. هر چه یک پُست تعامل بیش‌تری داشته باشد-Likes, comments یا shares- به شکل گسترده‌تری دیده خواهد شد. در یک سطح منفرد، هر چه یک کاربر پُست‌های شما را بیش‌تر لایک کند، در آینده پُست‌های بیش‌تری را از شما خواهد دید.
  3. اگر یک کاربر با یک نوع پُست خاص تعامل کند، احتمال بیش‌تری هست که در آینده پُست‌های بیش‌تری از آن نوع را مشاهده کند. به عبارت دیگر، اگر آن‌ها عکس‌ها را بیش‌تر از ویدئوها Like کنند، عکس‌های بیش‌تری خواهند دید.
  4. یک کاربر بعد از این که برروی یک آگهی که به آپ‌دیت شما تعلق دارد کلیک نماید پُست‌های بیش‌تری از شما خواهد دید. این‌ها تبلیغات شما نیستند، بلکه آن‌هایی هستند که در ستون سمت راست کلاینت دسک‌تاپ ظاهر می‌شوند.
  5. Facebook نوع دیوایس کاربر و این که آیا از Wi-Fi یا داده‌های سلولی استفاده می‌کند در نظر می‌گیرد. این بدان معنا است که ویدئوها با احتمال کم‌تری توسط جامعه‌ای که اساسا از طریق یک گوشی هوشمند به اینترنت دسترسی دارند دیده می‌شوند.
  6. هر چه پُست جدیدتر باشد، با احتمال بالاتری در newsfeeds ظاهر خواهد شد.
  7. فیدبک منفی، Hides و شکایات، احتمال دیده شدن گسترده‌ی یک پُست خاص را کاهش می‌دهند.

منبع : بزرگراه رایانه

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو