دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از دو میلیون نفر در جهان تا سال 2015 دارای یک تلفن هوشمند می شوند

تلفن همراه

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶:۰۰


طبق اعلام گروه پارکز اسوشییتز(Parks Associates) تا سال 2015 بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان مالک حداقل یک تلفن هوشمند خواهند بود. بدین ترتیب میزان رشد فروش واحد برای این محصول، بیش از 175 درصد از سال 2010 است.

وایمکس نیوز - ابداعات سخت‎افزار و نرم‎افزاری مانند گفتگوی تصویری با دوربین‎های دو طرفه و کاربری محتوا به رشد این بازار کمک می‎کنند. بنابر گزارش‎ این شرکت، فروش این محصول در سال 2010 حدود 70 درصد رشد داشته و شمار کاربران به 500 میلیون کاربر رسیده است.

به گفته مدیر تحقیقات سیار پارکز اسوشییتز، "گوشی‎های هوشمند معرف سبک زندگی جدیدی هستند. تمایل مصرف‎کنندگان به این سبک زندگی موجب سرعت بخشیدن به چرخه کنار رفتن تلفن‎های سیار سنتی و رشد شگفت‎انگیز و قریب‎الوقوع بازار گوشی هوشمند می‎شود."

موفق‎ترین تولیدکنندگان، شامل اچ‎تی‎سی، سامسونگ و اپل، خلاق‎ترین نیز بوده‎اند. شرکت‎هایی که خلاقیت کم‌تری داشته‎اند مانند نوکیا و ریم(RIM)، از این بازار سهم کم تری دریافت کرده‎اند. بر اساس این گزارش، بازار گوشی‎های هوشمند ریم از 19.8 درصد در سال 2009 به 16.5 درصد در سال 2010 کاهش داشته است در حالی که سهم اپل از بازار گوشی‎های هوشمند از 13.9 درصد به 15.8 درصد رسیده است.

 


 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو