شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تکليف گوشي‌هايي که هنوز فعال نشده‌اند در رجيستري چيست؟

گوشي

سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱:۰۰


با آغاز طرح رجيستري اين سؤال بارها مطرح مي‌شود که تکليف گوشي‌هايي که فعال نشده چيست؟ بنابر اعلام کميته رجيستري، فعلاً تا زماني که مدل‌هاي منتخب براي آغاز اعمال محدوديت‌ها اعلام نشده‌اند تمامي گوشي‌هاي جديد مانند سابق فعال مي‌شوند.

وايمکس نيوز- طرح رجيستري گوشي تلفن همراه از 28 مهرماه در سراسر کشور آغاز شده است.

در فاز نخست اين طرح فعلاً مانيتورينگ شبکه آغاز شده و محدوديتي روي گوشي‌ها اعمال نمي‌شود.

اعمال محدوديت روي گوشي‌ها قرار است با اعلام قبلي از يک يا دو مدل گوشي منتخب آغاز شود که مدل ها به زودي اعلام خواهند شد و يک مهلت چند روزه نيز براي اين گوشي‌ها در نظر گرفته مي‌شود تا علاوه بر اينکه دارندگان اين گوشي‌ها براي فعال‌سازي آنها با مشکل مواجه نشوند، امکان سوءاستفاده براي قاچاقچيان نيز فراهم نشود.

با آغاز طرح رجيستري اين سؤال شايع بارها مطرح شده که تکليف گوشي هايي که هنوز فعال نشده اند چيست و براي استفاده از آنها چه بايد کرد؟

بنا بر اعلام کميته اجراي رجيستري گوشي موبايل و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، براي فعال کردن گوشي‌هايي که جزو مدل‌هاي منتخب نيستند، نياز به اقدام خاصي نيست و دارندگان آنها مي‌توانند بدون هيچ مشکلي آن را فعال و از آنها استفاده کنند. دارندگان گوشي‌ها بايد به اين نکته نيز توجه کنند که تا قبل از اينکه مدل هايي از گوشي تلفن همراه مشمول طرح شود، بايد آن را فعال کنند.

به اين معني که اگرچه طرح رجيستري از 28 مهر با آغاز مرحله مانيتورينگ شبکه عملا اجرايي شده اما فعلا تا زماني که يک يا دو مدل منتخب براي آغاز اعمال محدوديت‌ها اعلام نشده اند تمامي گوشي هاي جديد مانند سابق فعال مي شوند و در عمليات فعال سازي آنها تغييري نسبت به گذشته ايجاد نشده است. پس از اعلام مدل هاي منتخب نيز تنها در فعال سازي همان مدل ها محدوديت ايجاد مي شود و فعال سازي ساير مدل ها مانند قبل بدون مشکل خواهد بود، اين روند به تدريج ادامه مي يابد تا به تدريج تمامي مدل گوش‌هاي شامل اين طرح شوند و اين روند به تدريج ادامه مي يابد تا به تدريج تمامي مدل گوشي ها شامل اين طرح شوند.

منبع:فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو