یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

وظيفه اپراتور چهارم، تامين نياز ارتباطي جامعه قرن بيست ويکم است

رحماندوست

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱:۰۰


شبکه فيبرنوري تنها فناوري ارتباطي کارآمد با پهناي باند کافي و هزينه مناسب در قرن بيست و يکم است که بايد دريک بازه زماني مناسب به خانه ها ،سازمانهاو مراکز اداري و تجاري کشيده شود.

وايمکس نيوز - به گزارش روابط عمومي شرکت خدمات ارتباطي و الکترونيکي ايرانيان نت ، مديرعامل اپراتور چهارم مخابراتي کشور گفت: نياز ارتباطي فزاينده در کسب و کار جوامع امروزي چنان وسيع و گسترده شده است که  ديگر فناوري هاي قرن بيستم، امکان پاسخگويي و تامين خواسته هاي ارتباطي آنان را ندارند.

وي افزود: درحاليکه طرفداران کابل مسي بر سر اين مسئله گفتگو مي کنند که "زوج سيم مسي" قادر است تا چند مگابيت بر ثانيه پهناي باند مورد نياز کاربران را تامين کند ، کاربران نيازخود را با پهناي باند گيگا بيت برثانيه تعريف مي کنند.

رحماندوست افزود: وظيفه اپراتور چهارم تامين نياز ارتباطي جامعه قرن بيست ويکم با پهناي باند وسيع و از طريق شبکه فيبرنوري است که اجراي اين پروژه ملي در 3 فاز انجام مي شود.

وي گفت : فازاول پروژه FTTx در هفت شهر بزرگ کشور شامل تهران، اصفهان، شيراز، تبريز، قم، کرج و شهرمقدس مشهد مي باشد. فاز دوم آن ديگر شهرهاي مراکز 31 استان را تحت پوشش خواهدداشت و ساير شهرهاي پيش بيني شده در طرح تجاري شبکه فيبرنوري تا خانه، در فاز سوم به شبکه سراسري فيبرنوري متصل خواهند شد.

رحماندوست گفت: شبکه فيبرنوري از الويت هاي ارتباطي کشور است و بهره برداري هر چه سريعتر آن از وظايف تعيين شده براي اپراتور چهارم است.

وي گفت : اگرچه اجراي هر چه سريعتر اين شبکه از سوي وزارت ارتباطات نيز دنبال مي شود اما نقش اين وزارتخانه در بهره برداري از کانالها و داکتهاي موجود ساير سازمانها درسراسر کشور نقشي پر رنگ بوده و به انجام سريعتر شبکه کمک شاياني خواهد کرد.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو