یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

اولويت اپراتور چهارم:

استفاده از توان داخلي دراجراي شبکه فيبرنوري تادرب منازل

فيبرنوري

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹:۰۰


اپراتورچهارم اعلام کرد: فاز مطالعاتي، امکان سنجي و طراحي شبکه فيبرنوري تا درب منازل با همکاري مشاور خارجي مراحل پاياني خود را طي مي کند و اپراتور چهارم به زودي وارد فاز اجرايي در نقاطي از کشور که به عنوان پايلوت انتخاب شده اند خواهد شد.

وايمکس نيوز- مديرعامل شرکت خدمات ارتباطي و الکترونيکي ايرانيان نت، اولويت اپراتور چهارم دراجراي پروژه هاي "شبکه فيبرنوري تا درب منازل " را استفاده حداکثري از توان داخلي اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور استفاده هر چه بيشتر از توان داخلي کشور و شناسايي منابع تخصصي، از کليه شرکت هاي فعال و توانمند در حوزه FTTX  که تجربه مفيدي دراين زمينه دارند و علاقمند به همکاري با اين اپراتور هستند دعوت به همکاري مي شود.

محمدعلي رحماندوست افزود: طبق برنامه اجرايي پروژه FTTx درايران، اپراتور چهارم بايد در پايان سال 93 حداقل يک ميليون پورت منصوبه درشهرهاي با اولويت اول داشته باشد که اين ميزان درمقابل پتانسيلهاي داخلي، کار مشکلي نخواهد بود.

مديرعامل اپراتور چهارم، شهرهاي اولويت اول اجراي شبکه فيبرنوري تا درب منازل را هفت شهر تهران ، کرج ، مشهد، قم ، اصفهان، شيراز و تبريز اعلام کرد.

وي گفت: هدف از اجراي شبکه فيبرنوري تا درب منازل شهروندان، ايجاد دسترسي کاربران به پهناي باند بالا از طريق فناوري فيبرنوري است که در پروانه صادره از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان ماموريت اپراتور چهارم ديده شده است.

مديرعامل ايرانيان نت افزود: در شرايط کنوني هيچ فناوري ديگري نمي تواند در ارائه سرويسهاي نيازمند باند وسيع از قبيل پزشکي از راه دور، آموزش ازراه دور و خدمات مورد نظر دولت الکترونيک با فناوري فيبرنوري برابري کند؛ اين رقابت شامل قيمت مناسب براي سرويسهاي مورد استفاده نيز مي شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو