شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ليست سرعت اينترنتي که در آن آمريکا پنجاهم هم نيست!

lte - اينترنت

جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰


در حالي که اپراتورهاي داخلي هنوز نتوانسته اند پوششي سراسري براي کاربراني که از اينترنت همراه استفاده مي کنند فراهم کنند و بسياري از مشترکين هنوز مجبور به استفاده از نسل هاي قديمي اينترنت cellular هستند، به تدريج LTE به عنوان معياري بين المللي شناخته مي شود. البته اين مورد تنها مشکل ما نيست و بايد سرعت دسترسي به اينترنت و همچنين قيمت آن را هم در نظر بگيريم که فاصله بسيار زيادي با استانداردهاي جهاني دارد. اما امروز مي خواهيم درباره موضوع ديگري صحبت کنيم. OpenSignal امروز در آخرين گزارش خود، وضعيت بين المللي پوشش LTE و همچنين سرعت دانلود در اين شبکه را منتشر کرد.

وايمکس نيوز - همان طور که مي توان پيش بيني کرد، برترين کشورها در زمينه هايي مانند گستره پوشش و همچنين سرعت اينترنت کشورهاي آسيايي هستند. از نظر پوشش LTE کشورهاي کره جنوبي، ژاپن و هنگ کنگ در رده هاي اول تا سوم قرار گرفته اند و پس از آنها اسامي کشورهايي از جمله کويت، سنگاپور و بحرين هم در ميان ده کشور اول به چشم مي خورد. از لحاظ آماري کره جنوبي با 97 درصد پوشش، ژاپن با 90 درصد پوشش و هنگ کنگ با 86 درصد پوشش اين رتبه ها را در اختيار دارند و پس از کويت، سنگاپور، اروگوئه، قزاقستان، هلند و بحرين، کشور آمريکا با 78 درصد پوشش قرار دارد که البته با توجه به وسعت آمريکا آنقدرها هم بد نيست و آمريکايي ها وضعيت بهتري نسبت به کشورهاي اتحاديه اروپا دارند.

lte

 اما نکته جالب آنجا مشخص مي شود که بخواهيم به سرعت اينترنت LTE توجه کنيم. جدول بالا نشان مي دهد برخي از کشورهايي که ديرتر توسعه LTE را آغاز کرده اند در حال حاضر سرعت بيشتري در اختيار کاربرانشان قرار مي دهند و در نتيجه کاربران راضي تري دارند. براي مثال مي توان نيوزلند را در نظر گرفت. اين کشور تنها دو سال پيش بود که شبکه هاي LTE را راه اندازي کرد اما در آزمايش سرعت OpenSignal توانسته سرعت ميانگين 36Mbps را ثبت کند و بالاتر از کره جنوبي و سنگاپور (که رتبه هاي چهارم و دوم را در اختيار دارند) در صدر جدول قرار بگيرد. همچنين روماني هم از ديگر کشورهايي است که توسعه LTE را ديرتر از ساير نقاط جهان آغاز کرد که در حال حاضر در رتبه سوم سرعت LTE قرار دارد. در طرف ديگر قضيه بعضي از کشورها از جمله ژاپن، سوئد، آلمان و آمريکا که بسيار زود توسعه LTE را آغاز کردند نتوانسته اند رتبه هاي خوبي را در جدول به دست آورند. براي مثال آمريکا با وجود فراهم کردن پوشش گسترده، ميانگين سرعت دانلودي برابر با 10Mbps داشته و پايين تر از کشورهايي مانند هند، مکزيک، ونزوئلا و سريلانکا قرار دارد. البته تحليلگران OpenSignal عقيده دارند بخشي از اين سرعت پايين به دليل وجود کاربران بسيار زياد در کشورهايي مانند آمريکا نسبت به کشوري مانند سريلانکا است، اما به هر حال در آينده بايد شاهد افزايش چشمگير سرعت LTE در آمريکا باشيم تا کاربران اين کشور رضايت کافي از خدمات اينترنتي داشته باشند.

 

منبع : مجله سخت افزار

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو