پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک، بیمه، بورس

حق بیمه شخص ثالث خودرو ۳۷ درصد افزایش یافت

بنابر اعلام رئیس کل بیمه مرکزی ایران، حق بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ درمقایسه‌با سال ۱۳۹۹ تقریبا ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

قیمت بیت کوین طی یک سال گذشته ۱۰۷۵ درصد افزایش یافته است

قیمت بیت کوین، رمزارز محبوب جهان طی یک سال گذشته با رشد ۱۰۷۵ درصدی از ۵۲۰۰ دلار در ساعاتی از روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه از رمز ۶۱۲۰۰ دلار نیز گذشت و توانست رکورد تاریخی جدیدی را به نام خود ثبت کند. سایر رمزارزها نیز رشد بی سابقه ای را تجربه کرده‌اند تا جایی که کاردانو توانسته است رکورد افزایش قیمت ۳۶۴۷ درصدی را در یک سال رقم بزند.

استخراج و مبادله رمزارزها در هند ممنوع می‌شود

دولت هند به دنبال به تصویب رساندن قانونی است که تحت آن رمزارزها ممنوع شده و هر کسی که در این کشور به استخراج، مبادله یا نگهداری ارزهای دیجیتالی بپردازد، جریمه خواهد شد.

قیمت بیت کوین بیش از ۷ درصد سقوط کرد

ارزش بیت کوین امروز (سه شنبه) ساعت ۱۲:۴۱ به وقت مسکو به میزان ۷.۵ درصد سقوط کرد و به ۵۴۵۶۸ دلار رسید.

بیت کوین به ۶۱۰۷۴ دلار رسید

ارزش بیت کوین ۳۸۰۲ دلار افزایش یافت و این ارز مجازی از مرز ۶۰۰۰۰ دلار عبور کرد.

ارزش بیت کوین به یک رکورد جدید نزدیک می‌شود

ارزش بیت کوین تا ۵۷۶۷۹ دلار افزایش یافته و به رکورد خود در ماه فوریه نزدیک می‌شود.

سرورهای اختصاصی آسیاتک برای بورس

یک سال از شیوع کرونا گذشته و به دنبال این پاندمی تمام کارها به سمت آنلاین شدن پیش رفته است. حتی بازار بزرگی مانند بورس هم در سال جاری با توسعه زیرساخت‌های خود امکان انجام معاملات در این بازار را به صورت آنلاین فراهم کرده است. به دنبال این اتفاق حالا آسیاتک، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی کشور از سرورهای اختصاصی خود برای بورس خبر داده است.

استفاده از هوش مصنوعی برای رصد تخلفات در بازار سرمایه

مدیر شرکت فناوری اطلاعات بورس گفت: بزودی از هوش مصنوعی برای رصد تخلفات و تقلب در بازار سرمایه استفاده خواهد شد.

مطالعات اقتصادی نشان می دهد؛ رمزارزها به اقتصاد جهانی و آینده‌ای بهتر کمک می کنند

سرعت فراگیری مبادلات رمزارزها گویای این است که مؤسسات مالی سنتی دیگر نمی‌توانند به‌تنهایی پاسخگوی نیازهای مالی به‌وجود آمده در جهان باشند. این پول های دیجیتال به اقتصاد جهانی کمک می کنند.

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

یک تحلیل‌گر کسب‌وکارهای اینترنتی درباره حضور استارت‌آپ‌ها در بورس گفت: استارت‌آپ‌های ما ادبیات بازار سرمایه را بلد نیستند و تا زمانی که سازمان بورس، قوانین خود را برای استارت‌آپ‌ها شفاف و دارایی‌های نامشهود را هم ارزشمند تلقی نکند و استارت‌آپ‌ها با قوانین سازمان بورس کنار نیایند و حداقل‌ها را رعایت نکنند، این بازی دو سر باخت خواهد بود.

مطالب پر بازدید آرشیو