شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

اثربخشی ۹۸ درصدی واکسن سینوواک در برابر مرگ

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد واکسن سینوواک چین در کارمندان بهداشت بسیار موثر است و ۹۸ درصد در جلوگیری از مرگ آنها اثربخشی داشته است.

بودجه ۱۱۰میلیاردی برای تحقیقات؛ لایحه جدید آمریکا برای مقابله با چین در فناوری

سنای آمریکا لایحه ای برای مقابله رقابت با چین در حوزه فناوری ارائه کرده که براساس آن ۱۱۰ میلیارد دلار برای گسترش تحقیقات پایه و پیشرفته در زمینه های علمی و فناوری در نظرگرفته است.

نمایشگاه CES ۲۰۲۲ به صورت حضوری برگزار ‌می‌شود

رویداد بزرگ فناوری CES در سال ۲۰۲۲ به صورت حضوری و در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار خواهد شد.

بخش «پرسش و پاسخ» از جستجوی گوگل حذف می شود

گوگل تصمیم دارد در تیرماه سال جاری بخش پرسش و پاسخی که در جستجو نمایان می شود را حذف کند.

امکان حضور رایگان شرکت های IT در نشست نرم افزار اروپا فراهم شد

سازمان نظام صنفی رایانه ای اعلام کرد که امکان حضور رایگان و ویژه شرکتهای IT ایرانی در بزرگترین نشست نرم افزار اروپا را فراهم کرده است.

راه حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران چگونه باز شد؟/نگاهی دقیق‌تر به بندهای سایبری برجام

پس از حمله تروریستی در سایت هسته ای نطنز، یک خبرنگار نزدیک به رژیم صهیونیستی درباره جزئیات این حادثه نوشت: «حمله با ورود مخفیانه مواد منفجره به سایت و فعال سازی آن از راه دور اتفاق افتاد». اما آیا این امر، می تواند حقیقت داشته باشد؟

ویروس کرونا عمدتا از طریق هوا منتقل می‌شود، ماسک زدن را جدی بگیرید

بررسی‌های جدید محققان براساس شواهد و دلایل محکم علمی نشان می‌دهد که ویروس کرونا عمدتا از طریق هوا منتقل می‌شود. این محققان تاکید می‌کنند اگر ماسک مناسب مورد استفاده قرار نگیرد،‌ حتی فاصله اجتماعی ۲ تا ۶ متر هم جوابگو نخواهد بود.

تاریخ رونمایی محصولات جدید اپل مشخص شد

شرکت اپل اعلام کرد ۲۰ آوریل برابر با ۳۱ فروردین رویداد ویژه ای برگزار می کند که پیش بینی می شود طی آن مدلهای جدید آی پد پرو و سایر محصولات این شرکت در آستانه کنفرانس سالانه طراحان اپل در ژوئن رونمایی شوند.

آیا سفر در زمان واقعا امکان‌پذیر است؟

سفر در زمان وجود خارجی ندارد. اما آیا می‌تواند وجود داشته باشد؟ برای تهیه مقاله زیر، نظر برخی از فیزیک‌دانان پرسیده شده است.

مهلت ثبت‌نام غرفه‌داران نمایشگاه "اینوتکس" تمدید شد

دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۱ رسما اعلام کرد که مهلت ثبت نام غرفه داران در دهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری تا ۲ اردیبهشت تمدید شد.

مطالب پر بازدید آرشیو