شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

استرالیا گواهی دیجیتال تزریق واکسن صادر می کند

مقامات استرالیایی می گویند از ابتدای جولای برای تمامی اتباع این کشور که واکسن کرونا تزریق کنند، گواهی دیجیتال صادر می کنند.

السالوادور اولین کشور جهان که بیت کوین را به عنوان پول رایج پذیرفت

نایب بوکل رئیس جمهور السالوادور از ارسال لایحه ای به پارلمان این کشور خبر داد که بر اساس آن السالوادور به اولین کشور جهان مبدل می شود که بیت کوین را به عنوان پول رایج می پذیرد.

واکسن چین برای استفاده اضطراری در کودکان تأیید شد

رئیس شرکت زیست‌دارویی سینوواک در پکن گفت: چین استفاده اضطراری از واکسن کرونای سینوواک را برای افراد بین ۳ تا ۱۷ سال تصویب کرده است.

کمبود جهانی تراشه می‌تواند باعث افزایش قیمت برخی دستگاه‌های الکترونیکی شود

معضل کمبود جهانی تراشه در حال حاضر صنایع مختلفی از جمله تولید گوشی‌های هوشمند،‌ سیستم‌های کامپیوتری و حتی خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد این مشکل می‌تواند در برخی بازارها باعث افزایش قیمت دستگاه‌هایی همچون رایانه‌های شخصی، گوشی‌های موبایل و حتی لوازم خانگی شود.

الکامپ ۱۸ تیر ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین متقاضیان جهت ثبت نام و حضور در این نمایشگاه می‌توانند از روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد ماه اقدام کنند.

مرگ ماهانه ۱۰۰ زن باردار در برزیل بر اثر کرونا

براساس آمار دولت برزیل، بیش از صد زن باردار هر ماه در اثر کووید ۱۹ جان می‌بازند که این رقم بیش از دو برابر سال گذشته است.

آغازهمکاری شرکت های Safeway System و ITMC بعنوان شرکای تجاری

مدیرعامل کارخانجات مخابرایی ایران اعلام کرد : شرکت های Safeway Inspection System Company Limited و ITMC با امضای تفاهم نامه ای، همکاری خود را بعنوان شرکای تجاری در عرضه محصولات دوطرف در کشور مقصد آغاز کرده اند.

وابستگی انگلیس به روسیه برای پرتاب ماهواره های مخابراتی

راکت روسی سایوز ۳۶ ماهواره مخابراتی و اینترنتی انگلیس را از مرکز فضایی روسیه در شرق دور به فضا فرستاد. علت این امر وابستگی انگلیس در زمینه پرتاب ماهواره به کشورهای دیگر از جمله روسیه است.

در آمریکا؛ جوانان دریافت کننده واکسن های فایزر و مدرنا دچار مشکل قلبی شدند

تعدادی از نوجوانان و جوانان آمریکایی پس از دریافت دوز دوم واکسن های ساخته شده با فناوری mRNA با مشکلات قلبی روبرو شده اند.

درخواست دولت هند از شبکه های اجتماعی برای سانسور کرونای هندی

دولت هند از شبکه های اجتماعی درخواست کرده از هرگونه اشاره و بیان مطالب گوناگون در مورد نسخه هندی ویروس کرونا خودداری کنند.

مطالب پر بازدید آرشیو