یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

فیلترشکن‌های محبوب در روسیه فیلتر شدند

روسیه دسترسی به شش ابزار VPN که شامل بعضی از محبوبترین فیلترشکن‌های جهان بودند را با هدف کنترل بیشتر اینترنت مسدود کرد.

هشدار امنیتی مایکروسافت به هزاران مشتری ابری

مایکروسافت به هزاران مشتری خدمات ابری خود که شامل بزرگترین شرکتهای جهان هستند درباره احتمال اقدام نفوذگران در خواندن، تغییر یا حتی حذف دیتابیس اصلی آنها هشدار داد.

مشارکت گوگل و فیس بوک در ساخت کابل زیردریایی جدید

گوگل و فیس بوک از مشارکتشان در سیستم کابل زیردریایی جدید برای سال ۲۰۲۴ که اتصال اینترنت در سراسر منطقه آسیا اقیانوسیه را بهبود می بخشد، خبر دادند.

اپراتورهای استرالیایی به دلیل ادعای اشتباه در سرعت اینترنت جریمه شدند

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا از ۳ اپراتور بزرگ اینترنت این کشور به دلیل ادعاهای نادرست درباره سرعت سرویس هایشان شکایت کردند.

ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای مقامات و معلمان روسی

دولت روسیه استفاده از پیام‌رسان‌ها و مسنجرهای خارجی برای مقامات و معلمان روسی را منع می‌کند.

۵۰۰ هزار ماینر چینی بیت کوین تجهیزات خود را به پاراگوئه می‌برند

ظاهرا حدود هشت مزرعه استخراج بیت کوین به خاطر قوانین سخت‌گیرانه چین و تعطیلی بسیاری از مراکز فعال در زمینه رمزارزها، در حال نقل مکان به پاراگوئه و انتقال تجهیزات به این کشور هستند. تخمین زده می‌شود که این نقل مکان چند سال طول بکشد و در نهایت حدود ۵۰۰ هزار دستگاه استخراج در پاراگوئه شروع به کار کند.

نشست تجاری فناوری بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و روسیه برگزار شد

نشست تجاری فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و روسیه برگزار شد تا شرکای تجاری روسی بازار محصولات ایران‌ساخت را در کشورشان توسعه دهند.

سهم ۳.۴ درصدی زبان فارسی در محتوای وب

سهم ۰.۶ درصدی زبان فارسی از محتوای وب در سال ۲۰۱۱، اکنون به ۳.۴ درصد رسیده و زبان فارسی به جایگاه پنجم جهانی ارتقا یافته است.

کارزاری برای بازگشت زبان فارسی به کیندل

پس از گذشت حدود یک سال از حذف زبان فارسی از پلتفرم آمریکایی کتاب «کیندل» کارزاری برای بازگشت این زبان و حمایت شرکت آمازون از زبان فارسی به راه افتاده است.

تخفیف ۲۰ میلیون دلاری هکرها برای باج گیری!

هکرهایی که مسئولیت حمله باج افزاری بین المللی را برعهده گرفته اند، قیمت درخواستی برای دریافت باج را در مکالمات محرمانه پایین آورده اند.

مطالب پر بازدید آرشیو