جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رویدادهای بين الملل

آخرین یافته‌های علمی تأیید شد؛ به جای سطوح، هوا را جدی بگیرید

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به تازگی یافته‌های علمی اخیر را تأیید کرده و گفته خطر ابتلا به ویروس کرونا از روی سطوح کم و هوا عامل اصلی انتشار ویروس است.

برگزاری رویداد Google I / O ۲۰۲۱ به صورت مجازی

شرکت گوگل به دلیل شیوع ویروس کرونا رویداد I / O ۲۰۲۱ خود را به صورت مجازی برگزار خواهد کرد.

عارضه لختگی خون با واکسن جانسون اند جانسون/ یک نفر جان باخت

آژانس دارویی اروپا اعلام کرد، پس از دریافت تعدادی گزارش از بروز عارضه لختگی خون در افراد واکسینه شده با واکسن کرونای جانسون اند جانسون تحقیق پیرامون این واکسن را آغاز کرده است.

علی بابا در چین حدود ۳ میلیارد دلار جریمه شد

چین پس از یک تحقیقات ضدانحصارطلبی که نشان داد گروه علی بابا از موقعیت برترش در بازار سوءاستفاده کرده است، این شرکت را ۲.۸ میلیارد دلار جریمه کرد.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا با «جهش مضاعف» در آمریکا

مواردی از یک جهش مضاعف جدید در ویروس SARS-CoV-۲ در ایالت ایالات متحده شناسایی شده است.

شناسایی ویروس‌هایی که احتمالا دنیاگیری بعدی را آغاز خواهند کرد

پژوهشگران ابزار آنلاین جدیدی طراحی کرده‌اند که ویروس‌ها را براساس قابلیت پرش از حیوانات به انسان و ایجاد دنیاگیری رتبه‌بندی می‌کند.

محققان: وضعیت بهتر کودکان در مواجه با کووید ۱۹

تحقیقات نشان می‌دهد، بیشتر کودکان مبتلا به بیماری التهابی جدی مرتبط با ویروس کرونا، عفونت اولیه کووید ۱۹ را بدون هیچ علامتی یا فقط خفیف داشته‌اند.

گوگل چه بلایی سر کاربران ایرانی آورده است؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات درباره مشکل جدید کابران ایرانی در دسترسی به سرویس‌های گوگل گفت: تحریم جدیدی رخ نداده، اما گوگل روش شناسایی مکان کاربران را تغییر داده و به همین دلیل سرویس‌هایش برای کاربران ایرانی که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا با وی‌پی‌ان در دسترس بوده، مسدود شده است.

نگاهی به تبادل علم و فناوری در سند راهبردی ایران و چین/ یک ظرفیت منحصربفرد برای گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیان و خلّاق

حتی زمانی که تحریم‌ها به شدت امروز نبود و حتی در دوران قبل از انقلاب، نهادها و شرکت‌های غربی به هیچ عنوان قائل به انتقال فناوری و نوآوری به ایران نبودند چرا که فناوری باعث درآمدزایی، ایجاد ارزش افزوده و سرعت گرفتن رشد نوآوری می‌شود. اما چینی‌ها برخلاف آن‌ها در انتقال دانش و فناوری گشاده‌دستی دارند.

واکسیناسیون سیار کرونا در چین با استفاده از اتوبوس‌های ویژه

چین با هدف مصون سازی عمومی سریع در این کشور در برابر ویروس کرونا تعدادی اتوبوس را برای تزریق سیار واکسن در نظر گرفته است.

مطالب پر بازدید آرشیو