یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیام رسان های دیجیتال

قوه قضائیه برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی اعلام آمادگی کرد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه این مرکز برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی به منظور ارائه خدمات الکترونیک قضایی آمادگی دارد؛ تحقق این موضوع را منوط به آمادگی فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد.

عضویت در پیام‌رسان "وی" اجباری است؟

به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر اجباری شدن عضویت در پیام رسان "وی" برای رجیستری گوشی موبایل، گمرک ایران این موضوع را رد کرد.

واتس‌اپ از قابلیت Communities به صورت رسمی رونمایی کرد

قابلیت جدید واتس‌اپ تحت عنوان «انجمن» (Communities) به مدیران گروه‌ها اجازه می‌دهد بتوانند گروه ها را از طریق انجمن به یکدیگر ارتباط بدهند.

ابعاد خدمت‌رسانی پیام‌رسان‌های بومی چقدر است؟

یک کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از اجبار کاربران به استفاده از ابزارها و پیام‌رسان‌های بومی، گفت: اپلیکیشن‌های داخلی در آن ابعادی که فکر می‌کنیم، بعد از مسدودیت‌های گسترده طرح صیانت می‌توانند سرویس‌دهی کنند، بزرگ نشده‌اند.

حذف سابقه جست و جوی گوگل در اندروید میسر شد

گوگل تایید کرد کاربران اندروید دیگر مجبور نیستند به صورت دستی سابقه جست و جوی اپلیکیشن گوگل را پاک کنند.

ماجرای اختلال شش ساعته فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ

اختلال شش ساعته سرویس‌های فیس‌بوک شامل شبکه اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، دومین قطعی بزرگ پس از سال ۲۰۰۸ بود که در ابتدا شائبه‌هایی مانند هک جهانی و فیلترینگ در ایران را مطرح کرد و درنهایت علت آن تغییرات پیکربندی اشتباه اعلام شد.

اپلیکیشن‌های ایرانی، همچنان قربانی تحریم

در حالی که حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه‌های آنلاین سابقه‌ای چند ساله دارد، سال گذشته نیز برخی از این برنامه‌ها به بهانه تحریم و برخی دیگر به‌دلیل ریپورت گسترده از سوی کاربران، از گوگل‌پلی حذف شدند.

امکان انتخاب گرداننده به لایو اینستاگرام اضافه شد

پس از مدت‌ها انتظار، اینستاگرام بالاخره امکان انتخاب گرداننده را برای ایجادکنندگان بخش لایو یا همان پخش زنده خود فراهم کرد.

افزوده شدن قابلیت فروشگاه به توئیتر

توئیتر قابلیت جدیدی را راه اندازی کرده که به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا حداکثر ۵۰ محصول را برای فروش از طریق نمایه خود عرضه کنند.

مردم با زور به پلتفرم‌های داخلی کوچ نمی‌کنند

انتظار اینکه مردم با بسته شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به پلت‌فرم‌های داخلی کوچ کنند محقق نخواهد شد.

مطالب پر بازدید آرشیو