دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرشیو

فعالیت ۳۵۰ هزار کسب‌ و کار در بستر اینترنت

مدیر واحد پایش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از فعالیت ۳۵۰ هزار کسب و کار در بستر اینترنت خبر داد؛ البته این آمار کسب‌وکارهای فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی را در بر نمی‌گیرد.

گزارش رگولاتوری از آخرین وضعیت ارتباطات: اینترنت موبایل ۹۰ میلیون مشترک دارد

گزارش رگولاتوری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در تابستان ۱۴۰۰ حاکی از عبور تعداد مشترکین اینترنت موبایل (سیار) از ۹۰ میلیون مشترک است. طی سه ماه دوم سال ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۵۶.۶۴ درصد رسید و این رقم برای ارتباطات سیار حدود ۱۰۶.۳۴ درصد است.

چرا پروانه‌های FCP نتوانستند بازار اینترنت ثابت را نجات دهند؟

۶ سال از واگذاری پروانه‌های اینترنت ثابت یا FCP به شرکت‌های بزرگ اینترنتی می‌گذرد؛ پروانه‌هایی که قرار بود مرهمی باشد بر زخم بیش از ۱۰ سال انحصار مخابرات بر بدن اینترنت ثابت کشور؛ حالا که بیش از ۵ سال از ارائه این پروانه‌ها گذشته، آیا بازیگران اینترنت ثابت توانسته‌اند تغییراتی در بازار اینترنت ثابت کشور ایجاد کنند؟

وزیر ارتباطات: از گوشی ایرانی استفاده می‌کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از زمانی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شده ام از گوشی ایرانی استفاده می کنم این در حالی است که شرکت بومی" جی ال ایکس" (سازنده گوشی ایرانی)هم اکنون در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.

پاسخ رگولاتوری به انتقاد کاربران از تعرفه‌گذاری اینترنت

در حالی که برخی از کاربران اینترنت نسبت به نحوه تعرفه‌گذاری اینترنت در کشور انتقاد دارند، درپیگیری خبرنگار فارس از رگولاتوری، اعلام شد که در مقررات حاکم بر تدوین و اجرایی شدن تعرفه در بخش ICT این موضوع حل شده است.

امکان لمس واقعی اشیا در صفحات جدید موبایل

ممکن است حس کردن اشیا از طریق صفحات لمسی هنوز یک رویا باشد اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که فناوری های جدید ممکن است به شما اجازه دهد یک شی را از طریق صفحه لمسی خود احساس کنید.

هک تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین در اصفهان

تعدادی از تابلوهای شهری و تابلوهای پمپ بنزین‌های اصفهان امروز هک و مطالب غیر اخلاقی روی آن درج شد.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون انرژی برای پیگیری مشکل پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری ها در خصوص اتفاق رخ داده در سامانه هوشمند سوخت آغاز شده و رییس مجلس شورای اسلامی نیز ماموریت پیگیری این موضوع را به کمیسیون انرژی داده است.

پی‌پل به دنبال خرید شبکه اجتماعی پینترست

به نظر می‌رسد که شرکت پی‌پل (PayPal) این روزها در حال رایزنی برای خرید شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) است.

مطالب پر بازدید آرشیو