جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آرشیو

کمیته ملی شهر هوشمند تشکیل شد

رییس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران از ایجاد کمیته ملی شهر هوشمند خبر داد.

پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سیستان و بلوچستان

با وجود وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در حوالی مسجد حضرت ابوالفضل در استان سیستان و بلوچستان، ترافیک شبکه در مناطق زلزله‌زده، روان و بدون اختلال است.

عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها از موانع تحقق دولت الکترونیک است

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: عدم اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط برخی از دستگاه‌ها یکی از معضلات و موانع اصلی برای تحقق دولت الکترونیک هوشمندسازی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی در کشور است.

اینستاگرام امکان اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید را آزمایش می‌کند

در حالیکه بسیاری از کاربران اینستارگرام امکان اضافه کردن موسیقی به استوری را در اختیار دارند، این پلتفرم در حال آزمایش قابلیت اضافه کردن موسیقی به پست‌های فید است.

رگولاتوری حوزه رمزارز می‌تواند تاثیرات شگرفی روی کسب‌وکارهای مالی بگذارد

فعالان حوزه فین‌تک و رمزارز بر این باورند که در صورت تنظیم‌گری صحیح برای حوزه رمزارز، این دسته از دارایی‌های دیجیتال قادر خواهند بود به اقتصاد دیجیتال ایران کمک کرده و تاثیری شگرف روی کسب‌وکارهای مالی داشته باشند.

شبکه ملی اطلاعات در ۸ ماه اخیر پیشرفتی نداشت

معاون مرکز ملی فضای مجازی درباره آخرین وضعیت عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات گفت: ابر پروژه شبکه ملی اطلاعات در ۸ ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

شاپرک اعلام کرد: اخذ ای‌نماد برای پذیرندگان پرداخت یارها از سوم آذر اجباری می‌شود

شاپرک با ارسال پیامی به شرکت‌های پرداخت یار اعلام کرد که از روز چهارشنبه سوم آذر اخذ نماد اعتماد الکترونیکی برای پذیرندگان پشتیبانی شده الزامی است.

فشار به صنعت‌گران استخراج رمزارز به کشور آسیب می‌زند

رئیس هیات‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک با اشاره به لایحه مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی استخراج‌کنندگان رمزارز گفت: در حال حاضر شاهد محدودیت و فشار به صنعتگران بخش خصوصی در این زمینه هستیم، از طرفی با یک پدیده نوظهور مواجهیم که با استقبال عمومی مواجه شده است. قبول داریم کشور مشکل برق و انرژی دارد، اما اگر با این پدیده به‌درستی برخورد نشود باعث زیرزمینی و خطرناک شدن آن می‌شود و به کشور آسیب می‌زند.

با برگزاری کنفرانسی از سوی پژوهشگاه ICT محقق می‌شود بررسی شبکه ملی اطلاعات و هوشمندسازی در بهمن ماه

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری سیزدهمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران (C۴I) با شعار "فرماندهی و کنترل، فناوری‌های نو، پیشرفت ملی" در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حافظ نسل آینده کشور است

اولین جلسه کارگروه اجرایی سازی «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد و کلیات این سند مورد تایید تمامی دستگاه ها و سازمان های مربوطه قرار گرفت.

مطالب پر بازدید آرشیو