پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مدل بومی ارزیابی شهرهای هوشمند ایران تدوین شد

به منظور بومی سازی شاخص‌های ارزیابی شهرهای هوشمند متناسب با شرایط و نیازمندی‌های کشور پروژه «تدوین مدل بومی ارزیابی شهرهای هوشمند ایران» در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

معاون وزیر ارتباطات: «خدمات پستی الکترونیکی» توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی پست، از توسعه خدمات الکترونیکی این مجموعه خبر داد و جزئیات این توسعه را تشریح کرد.

سرویس اعتباری اسنپ راه‌اندازی شد

سرویس اعتباری اسنپ‌ با مدل «الان بخر، بعدا پرداخت کن» (Buy Now, Pay Later) که به اختصار BNPL نامیده می‌شود در سوپر اپلیکیشن اسنپ راه‌اندازی شد.

در مقاله ای با مشارکت ایران بررسی شد؛ چرا شهرهای هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند

شاخه آسیا و اقیانوسیه برنامه توسعه سازمان ملل (سایت UNDP)، مقاله ای با عنوان «چرا شهرهای واقعاً هوشمند برای توسعه بسیار مهم هستند» را که با مشارکت ایران تهیه شده است، منتشر کرد.

طراحی ساختارهای شهر هوشمند با تاکید بر اینترنت اشیاء

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و ارائه تجهیزات و ساختارهای هوشمند شهری با تاکید بر اینترنت اشیاء، یکپارچگی و هوشمندسازی شهر و خانه‌های هوشمند در کشور شد.یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و ارائه تجهیزات و ساختارهای هوشمند شهری با تاکید بر اینترنت اشیاء، یکپارچگی و هوشمندسازی شهر و خانه‌های هوشمند در کشور شد.

ضرورت آمادگی و آینده‌نگری شرکت زیرساخت در حوزه فناوری‌های نوین/ زارع‌پور: شرکت زیرساخت قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اهمیت و نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در توسعه ارتباطی کشور، این شرکت را قلب تپنده شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

پرداخت خلافی ازطریق اپلیکیشن‌های پرداخت قطع شد

دسترسی شرکت‌های خصوصی به سامانه خلافی آنلاین برای پرداخت جرایم رانندگی قطع شد.

درخواست آتش نشانی برای امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از درخواست این سازمان برای امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان با آتش نشانی خبر داد.

پرداخت سریع به مایکت اضافه شد

استور اندرویدی مایکت با هدف سهولت بیشتر در پرداخت کاربران، ویژگی پرداخت سریع یا DirectDebit را راه اندازی کرد.

اگر گوگل با ایران همکاری کند، نیاز به راه‌اندازی فوری جویشگر بومی نیست

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل تحریم‌هایی، همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان صورت نگرفته، گفت: در حال حاضر به دلیل عدم همکاری بسیاری از این پلتفرم‌ها، ما مجبور هستیم که مشابهشان را در کشور فراهم کنیم، در حالی که ایجاد بسیاری از این پلتفرم‌ها در اولویت نیستند و حتی اگر گوگل با ایران همکاری داشته باشد، شاید نیاز به راه‌اندازی فوری موتور جست‌وجوی بومی در مراحل اولیه نیست.

مطالب پر بازدید آرشیو