پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهر هوشمند

استعلام اماکن برای دریافت مجوز صنفی کاملا الکترونیکی می‌شود

طبق مصوبه هیات مقررات‌زدایی دریافت مجوز صنفی دیگر نیازی به حضور در پلیس اماکن برای دریافت استعلام ندارد و تمام فرایند‌ها در این زمینه کاملا الکترونیکی خواهد شد. هیات مقررات‌زدایی با این کار در پی شفاف و آسان کردن راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است.

نسخه جدید وب اپلیکیشن «اوانو» در دسترس کاربران قرار گرفت

به‌منظور راحتی کاربران «اوانو» در استفاده از این اپلیکیشن و دسترسی سریع و آسان به خدمات موجود در «اوانو»، نسخه جدید وب اپلیکیشن «اوانو» در دسترس قرار گرفت. بر همین اساس کاربران سیستم عامل ios می‌توانند با استفاده از این نسخه از خدمات «اوانو» استفاده کنند.

عقب‌افتادگی در حوزه ICT با تاخیر در انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار

تاخیر در سیاست‌گذاری، انتقال تکنولوژی و توسعه شبکه سیار باعث وارد آمدن ضرر غیرقابل جبران و ایجاد عقب‌افتادگی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات‌ می‌شود و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران معتقد است این موضوع باید به‌عنوان یک مسئله استراتژیک در برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد نظر قرار گیرد.

توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوشمند توسط فناوران داخلی

توسعه مفاهیم مرتبط با حمل‌ونقل هوشمند از جمله اهدافی است که معاونت علمی را به برگزاری رویدادی فناورانه ترغیب کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد اتصال ۴۵ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در یک سال و نیم اخیر ۶۴ درصد کل مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، گفت: جمع کل مدارس ابلاغی به شرکت مخابرات ایران ۸۱ هزار و ۵۹۰ مدرسه بوده که تا مرداد امسال ۴۵ هزار و ۳۶۷ مدرسه از مزایای اتصال به شبکه ملی اطلاعات از طریق ارتباطات ثابت یا سیار بهره‌مند شده‌اند.

توجه ویژه به ‌بلاک‌چین در تهران هوشمند

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران با بیان این‌که استفاده از فناوری‌های دیجیتال و تحول‌آفرین، شرط لازم حرکت به سمت شهر هوشمند است، تاکید کرد: استراتژی ما در تهران هوشمند، به‌کارگیری به‌روزترین فناوری‌ها برای بالابردن کیفیت زیست شهروندان و مدیریت بهتر شهر است.

طبق مصوبه شورای اجرایی فناوری اطلاعات؛ تبادل اسناد سلامت در سامانه اطلاعات بیمارستانها الزامی شد

شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در راستای توسعه، تکمیل و گسترش خدمات سلامت الکترونیکی در کشور، سامانه اطلاعات بیمارستان ها را موظف به تبادل الکترونیکی اسناد سلامت کرد.

رونمایی از پروژۀ شهر هوشمند ایرانسل در شیراز

پروژۀ فیبرنوری ایرانسل برای هوشمندسازی شهر شیراز، در آیین «شیراز هوشمند» رونمایی شد. قرارداد اجرای فیبرنوری ایرانسل در شهر صدرای شیراز نیز به امضا رسید.

مبین‌نت نخستین پروژه کشاورزی هوشمند ایران را راه‌اندازی می‌کند

در مراسم امضای تفاهم‌نامه نخستین پروژه کشاورزی هوشمند در ایران، ضمن معرفی شرکت ارتباطات مبین‌نت به‌عنوان اولین اپراتور حوزه اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی از سرویس هوشمند این شرکت رونمایی شد.

تقدیر از ایرانسل برای اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند آمل

معاون استاندار و فرماندار ویژه، شهردار و شورای اسلامی شهر آمل، از اجرای سریع و موفقیت‌آمیز شبکۀ فیبرنوری ایرانسل در راستای پروژۀ شهر هوشمند آمل، تقدیر کردند.

مطالب پر بازدید آرشیو