شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹

آرشیو مقالات و یادداشت ها

از غفلت سهامداران ایرانیان نت چه کسی سود می برد؟

شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت طبق پروانه صادره از سوی رگولاتوری متعهد بود تاپایان سال ۱۳۹۷ تعداد ۵ میلیون پورت در ۱۹ شهر کشور و در طول ۸ سال ازتاریخ صدور پروانه، تعداد ۶.۸۷۱.۰۰۰ پورت سرویس باند پهن با فناوری FTTx دایرکند. تاکنون چه میزان از تعهد این اپراتور محقق شده است کسی نمیداند؟ آیا کسی هست که پاسخگو باشد؟

آغاز یا پایان مناقشه وزارت ارتباطات و صدا و سیما بر سر فرکانس های ۷۰۰ و ۸۰۰

موضوع تخصیص باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز به تلویزیون آنالوگ، برمی گردد به قبل از انقلاب که این تکه باندها با وجود فقط دو شبکه تلویزیونی در اختیار صدا و سیما قرارداده شد اما با تشکیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درسال ۱۳۸۲، مدیریت طیف رادیویی کشور از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این سازمان محول گردید و از همان زمان یعنی حدود ۱۷ سال است که این موضوع مورد مناقشه رگولاتوری و صدا وسیما است.

ولی‌اله فاطمی اردكانی از تجربه ۴۰ ساله خود می‌گوید: فساد سازمان‌یافته عامل حذف بخش خصوصی از پروژه‌های کلان بانکی

سید ولی‌اله فاطمی اردکانی مدیرعامل بنیاد ققنوس است؛ ققنوس در سال‌های اخیر به عنوان شرکتی پیشرو خصوصا در حوزه استفاده از فناوری بلاک‌چین شناخته شده است و بسیاری معتقدند که این شرکت می‌تواند در شکل‌دهی به زیرساخت اقتصاد و بانکداری کشور نقشی مهم و اثرگذار داشته باشد.

هشتگ چیست و چطور یک هشتگ هوشمندانه و مؤثر بسازیم؟

اغلب ما دست کم یکبار واژه هشتگ به گوشمان خورده است یا در شبکه های اجتماعی به آن برخورد کرده ا یم .اما باید بپذیریم که با وجود همه گیر بودن شبکه های اجتماعی، هنوز عده ی زیادی از مردم نمیدانند هشتگ چیست .از طرفی بین دانستن یک مفهوم با داشتن درک درستی از آن فرق زیادی وجود دارد .

ایرانیان نت و زیان های ملی آن/ چه کسی پاسخگوست؟

پروژه بی بدیل ملی FTTH با ثبت پروانه به نام شرکت ایرانیان نت درسال ۱۳۹۱برای مدت ۶ سال در فاز صفر ویک باقی مانده و به دلیل دوره انحصار و صیانت پیش بینی شده برای این اپراتور تازه وارد، اجازه فعالیت دراین زمینه به سایر اپراتورها نیز داده نشده است

سامانه های برخط هنوز درنیمه راه ارایه خدمات

سامانه های برخط باید گسترده تر و هماهنگی بهتر با نیروی انسانی سازمانها تلفیق شوند تا دولت الکترونیک معنای حقیقی به خود بگیرد و کاربران هم بدانند درخواست خود را باید حضوری پیگیری کنند یا غیر حضوری.

آشنایی با انواع رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی را می توان در هشت گروه دسته‌بندی کرد. شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، ویکی‌ها، پادکست‌ها، فروم‌ها، کامیونیتی‌های محتوایی، میکرو بلاگ‌ها،اپلیکیشن های پیام رسان. علاوه بر این‌ها برخی سایت‌های «دنیای مجازی» از قبیل سکند‌لایف (Second Life) هم گونه دیگری از رسانه‌های اجتماعی هستند که در سال‌های آینده گسترش بیشتری خواهند داشت.

مطالب پر بازدید آرشیو