شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

معرفی برچسب جدید برای شناسایی بات‌های خوب در توییتر

توییتر قابلیت جدیدی معرفی کرد که به حسابها امکان می دهد با افزودن یک برچسب به پروفایلشان، خود را به عنوان بات مشخص کنند.

عیسی زارع پور: امروز جبهه جدید در فضای مجازی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه امروز جبهه جدید در فضای مجازی است گفت: حفظ استقلال کشور در این فضای مهم و راهبردی، تکلیف و وظیفه‌ای است که بر دوش تک‌تک ما اعضای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همه جوانان نخبه این کشور قرار دارد.

سردار جلالی: رصدخانه‌ای برای شناسایی فناوری‌های وارداتی نداریم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: متأسفانه در کشور ما رصدخانه‌ای برای رصد و شناسایی فناوری‌هایی که به کشور وارد می‌شود، وجود ندارد.

تگزاس حذف کاربر از پلتفرم‌ها به دلیل انتشار دیدگاه را ممنوع کرد

ایالت تگزاس آمریکا قانونی را برای شبکه های اجتماعی و سرویس های وب با بیش از ۵۰ میلیون کاربر وضع کرده تا کاربران را به دلیل انتشار دیدگاه‌هایشان از پلتفرم حذف نکنند.

چرا گوگل «طاقچه» را حذف کرد؟

چرایی حذف نرم‌افزار «طاقچه» از گوگل پلی پرسشی است که از حدود یک ماه قبل برای این پلتفرم، علی‌رغم پیگیری‌های انجام‌شده بی‌پاسخ‌ مانده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات: طرح حمایت از کاربران فضای مجازی یک مانیفست سیاسی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی بیشتر یک مانیفست سیاسی است که نه تنها از حریم خصوصی صیانت نمی‌کند بلکه یک اکوسیستم مناسب و منصفانه را نیز شکل نمی دهد.

نامه جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های کشور به وزیر ارتباطات

بیش از ۱۰۰۰ استاد بسیجی دانشگاه های کشور در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کردند: انتظار ملی و الزامات حکمرانی ایجاب می کند در حرکتی انقلابی و جهادی، نسبت به رفع دغدغه مردم و مسئولان در عرصه متنوع، گسترده و حقیقی موسوم به فضای مجازی وارد عمل شده و گامی بلند در راستای کاهش نگرانی های خانواده ها، مربیان و دلسوزان ملت ایران بردارید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد دنبال مسدود و محدودسازی نیستیم اما این فضا باید نظام‌مند باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون شاهد وجود پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و تخلف در فضای مجازی هستیم اما ابزار مناسب برای احقاق حقوق مردم در این زمینه وجود ندارد، گفت: ما به هیچ وجه دنبال مسدودسازی و محدودسازی کسب‌وکارها نیستیم. اما معتقدیم این فضا باید نظم داشته و نظام‌مند باشد.

یک کارشناس فناوری اطلاعات: ناتوانی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اقناع افکار عمومی

یک کارشناس فناوری اطلاعات با انتقاد از ناتوانی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اقناع افکار عمومی، گفت: کلی گویی در این طرح به سردرگمی در حوزه حکمرانی فضای مجازی کشور دامن می‌زند.

سمینار علمی حکمرانی فضای مجازی در ایران برگزار می شود

سمینار علمی حکمرانی فضای مجازی در ایران با محوریت بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی، برگزار می شود.

مطالب پر بازدید آرشیو