شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

زارع پور: مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا می‌کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم همگرایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی گفت: بر همین اساس برای برگزاری جلسات منظم با شورای عالی فضای مجازی برنامه‌ریزی می‌کنیم. ما خودمان را مجری سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی می‌دانیم.

اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مشخص شدند

نمایندگان مجلس در جلسات کمیسیون‌های مختلف، نمایندگان خود برای حضور در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را مشخص کردند.

جدال برای حاکمیت آرمانشهر مجازی آینده

در رمان علمی- تخیلی «بازیکن شماره یک آماده» که در سال ۲۰۴۵ می‌گذرد، مردم می‌توانند با انتقال کوانتومی از جهان وحشتناکی که درگیر گرمایش زمین و نابسامانی‌های اقتصادی است، بگریزند و به‌جهانی موازی به‌نام OASIS بروند؛ جایی‌که در آن می‌توانند هویت خودشان را تغییر داده و با فراموش‌کردن مصیبت‌های هر روزه جهانی قبلی، زندگی کنند.

اختلال در اینستاگرام؛ مشکل جهانی است

اینستاگرام از عصر روز پنج شنبه در سراسر جهان برای برخی از کاربران دچار اختلال شد.

بلاک خودکار آزارگران در توییتر با فناوری جدید

شرکت توییتر قابلیت ایمنی جدیدی را عرضه می کند که به صورت اتوماتیک حسابهایی را که از زبان آزاردهنده استفاده کرده و پاسخهای ناخواسته ارسال می کنند را به مدت هفت روز موقتا بلاک خواهد کرد.

کمیسیون بررسی طرح صیانت فضای مجازی از مهرماه آغاز به کار می کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از مهرماه آغاز به کار می کند، گفت: هفته آتی اعضای منتخب کمیسیون ها برای حضور در این کمیسیون مشخص می شوند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی: برای ایجاد هویت ایران مجازی باید شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور بر لزوم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای ایجاد هویت ایران مجازی و قلمرو در این فضا تاکید کرد.

اینستاگرام ثبت تاریخ تولد کاربران را اجباری می کند

اینستاگرام اعلام کرد با هدف ارائه خدمات امنیتی به جوانان و نوجوانان ثبت تاریخ تولد کاربران را اجباری می کند تا سن دقیق آنها مشخص شود.

قابلیت جدید کلاب هاوس برای واقعی کردن فضای مکالمات

شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس یک قابلیت صدای فضایی را راه اندازی می کند که کمک می کند مکالمات در فضای مجازی مانند محیط طبیعی به نظر برسند.

پیشنهاد مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان برای پیگیری طرح صیانت از فضای مجازی

از سوی مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران و فدراسیون فاوا پیرامون طرح صیانت بیانیه مشترکی در زمینه قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی منتشر شد.

مطالب پر بازدید آرشیو