یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن در فصل سوم ۲۰۲۱ شد

با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم آمار نصب برنامه‌ها افزایش یافت، اما حالا که شمار زیادی از مردم واکسن زده‌اند و سخت‌گیری‌ها تا حدی کمتر شده، آمار نصب دو پلتفرم گوگل پلی و اپ استور هم در فصل سوم ۲۰۲۱ به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ درصد افت داشته اما درآمد آن‌ها همچنان صعودی است. در این میان تیک‌تاک پردرآمدترین برنامه و پابجی پردرآمدترین بازی در این پلتفرم‌ها بوده‌اند.

بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی از هفته آینده آغاز می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه ترکیب نمایندگان منتخب برای حضور درکمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تکمیل شد، گفت: ان شاءالله هفته آینده اولین جلسه این کمیسیون تشکیل می شود.

فیشینگ سایت‌های داخلی رکورد زد

گزارشی از خدمات ارائه‌شده توسط مرکز ماهر در شهریورماه سال ۱۴۰۰ منتشر شده که نشان می دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۳۵۰ مورد را شامل می‌شود.

طرح جدید حفاظت از داده‌ها در مجلس اعلام وصول شد

نمایندگان مجلس طرح جدیدی با عنوان حفاظت از داده‌ها ارائه داده‌اند. پیش از این نیز طرح قانون یکپارچه‌سازی داده و اطلاعات ملی در مجلس اعلام وصول شده بود. همچنین دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات اردیبهشت امسال اعلام کرد لایحه مقررات عمومی حفاظت از داده به زودی در دولت تصویب شده و به مجلس می‌رود.

رمز عبور مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای امنیت مجازی

به‌تازگی نظرسنجی توسط PCMag انجام شده که نشان می‌دهد بسیاری از کاربران یک رمز عبور را برای ورود به چندین حساب مختلف به کار می‌برند.

دادگاه آمریکایی فیس‌بوک را مجبور به انتشار اسناد یک نسل‌کشی کرد

یک قاضی فدرال در آمریکا به فیس‌بوک دستور داد تا اسناد مربوط به برخی حساب‌های کاربری را منتشر کند. این حساب ها محتوایی در حمایت از خشونت برعلیه اقلیت روهینگیا در میانمار داشتند.

ساترا: «طرح صیانت» قابل اصلاح است

مدیرکل صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: طرح صیانت با همه محاسن و انتقاداتی که به همراه دارد در مجلس پیش می‌رود و بعید است اصل طرح نادیده گرفته شود، اما باید توجه داشت که این طرح قابل اصلاح است و کمیسیون‌های ویژه‌ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

هزینه ۱۳ میلیارد دلاری فیس بوک برای ایمنی و امنیت

شرکت فیس بوک از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای ایمنی و امنیت هزینه کرده و اکنون ۴۰ هزار کارمند دارد که روی این موضوعات کار می‌کنند.

پلتفرمها با طرح صیانت خدمات بهتری می دهند

معاون طرح و توسعه شبکه ملی اطلاعات با بیان اینکه روح حاکم بر طرح صیانت نهادسازی برای حفظ داده‌های ملی و داده‌های کاربر است، گفت: در صورت اعمال این مقررات، پلتفرم با کیفیت بهتری خدمات می‌دهد.

فیدیبو به دانش‌آموزان و دانشجویان ۲۰ هزار تومان کد اعتبار خرید کتاب می‌دهد

فیدیبو،پلتفرم آنلاین کتاب الکترونیک و صوتی، برای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان، برای هر دانشجو و دانش‌آموز بیست هزار تومان کد اعتباری خرید در نظر گرفته است.

مطالب پر بازدید آرشیو