یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

اینستاگرام قابلیت‌ تبدیل متن به گفتار و افکت‌های صوتی را به Reels اضافه می‌کند

اینستاگرام در رقابت با تیک تاک، پلتفرم خود را به قابلیت‌های جدیدی از جمله تبدیل متن به گفتار و همچنین افکت‌های صوتی جدید در Reels مجهز می‌کند تا کاربران بتوانند با تجربه کاربری بهتری از این پلتفرم استفاده کنند.

جدیدترین بتای واتس‌اپ مخفی‌سازی اطلاعات از مخاطبین خاص را ممکن می‌کند

واتس‌ا‌پ با الگوبرداری از تلگرام روی توسعه قابلیت جدیدی کار می‌کند که به موجب آن کاربران می‌توانند برخی اطلاعات شخصی از جمله آخرین وضعیت آنلاین بودن را از برخی مخاطبین خاص مخفی کنند.

اسپاتیفای با تصاحب Findaway سهم خود را در حوزه کتاب‌های صوتی افزایش می‌دهد

اسپاتیفای قصد دارد پلتفرم تولید و توزیع کتاب‌های صوتی Findaway را خریداری کند، هرچند ارزش این معامله هنوز مشخص نشده ولی می‌تواند به درآمدزایی اسپاتیفای از طریق صنعت کتاب‌های صوتی کمک کند.

امکان ضبط محتوای صوتی روم‌ها به کلاب‌هاوس اضافه شد

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، کلاب‌هاوس قابلیت ضبط محتوای صوتی روم‌ها را برای کاربران خود فراهم کرد. قابلیتی که Replays نام دارد و تمامی‌ کاربران اندروید و آی او اس می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

افزایش نگران کننده شمار معتادان فضای مجازی

آمارها و نتایج تحقیقات حاکی از آن است که تعداد معتادان دیجیتال، همزمان با رشد و توسعه اینترنت به شکل نگران کننده ای در حال افزایش است.

پلتفرم‌های خارجی باید نماینده قانونی در ایران معرفی کنند

طرح صیانت، سرویس‌دهی پلتفرم‌های خارجی اثرگذار در ایران را منوط به معرفی نماینده قانونی و پذیرش تعهدات ابلاغی کمیسیون عالی تنظیم مقررات می‌کند.

برای امنیت سایبری باید اینترانت ملی راه‌اندازی شود

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت:‌ در مورد امنیت سایبری هم باید شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود تا برای سامانه‌های داخلی ما اینترانت ملی ایجاد شود. البته برای مردم مانعی ندارد که از اینترنت و شبکه وب جهانی استفاده شود، اما سامانه‌ها باید تحت نظر شبکه ملی اطلاعات باشد.

تغییر نام شرکت مادر فیس بوک به متا

واژه متاورس نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی استفاده شد و اکنون توجهات را در سیلیکون ولی جلب کرده و به ایده فضای مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن می توان با استفاده از دستگاه های مختلف، به افراد دسترسی پیدا کرد.

گمنامی کاربران فضای مجازی یک چالش جدی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی باید دارای قوانین و مقررات خاص خود باشد. هم اکنون گمنامی کاربران چالش جدی است؛ مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت: کاربر استفاده کننده از فیلترشکن همانند معتاد مجرم نیست

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در رابطه با جرم‌انگاری فیلترینگ اظهار داشت همانطور که معتاد، مجرم نیست و پخش‌کننده‌ موادمخدر مجرم است؛ کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مجرم نیستند و کسانی که فیلترشکن‌ها را می‌فروشند مجرم‌ هستند.

مطالب پر بازدید آرشیو