یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضاي مجازي

ملاقات هیئت نظارت فیس بوک با فرانسیس هاوگن

به دنبال افشاگری های متعدد فرانسیس هاوگن یکی از مدیران سابق فیس بوک بر علیه این شرکت، اعضای هیات نظارت شبکه اجتماعی مذکور با وی دیدار می کنند.

وقتی پوتین در زمین دیپلماسی سایبری بازی می کند

مدل حکمرانی فضای مجازی روسیه، ریشه در برنامه‌ای مدون دارد. علاوه بر این، رویکرد شخص ولادیمیر پوتین به حکمرانی فضای مجازی نیز نقش بسیاری در رویکرد کلان روسیه ایفا می کند.

آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

وعده فیس بوک برای دور کردن محتوای مضر از نوجوانان

یکی از مدیران اجرایی فیس بوک دیروز قول داد این شرکت ابزار تازه ای را عرضه کند که باعث شود جوانان از محتوای مضر در شبکه اجتماعی مذکور به دور بمانند.

دانشجویان با آموزش مجازی مشکل دارند

بسیاری از دانشجویان علاوه بر تحصیل باید وظایف دیگری را نیز بر عهده گرفته و برخی از آن ها شاغل بوده یا دارای فرزند هستند. همه گیری کرونا سبب شده است برنامه زندگی و کاری دانشجویان دچار مشکل شده و این مساله نارضایتی آن ها را در پی داشته است.

تیم کوک از حضور بی‌هدف کاربران در شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد

تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه جدیدی گفته که از بابت اسکرول‌های بی‌معنا و بی‌پایان کاربران در شبکه‌های اجتماعی نگران است و در مجموع فکر می‌کند که مردم دارند بیش از حد از فناوری استفاده می‌کنند. او دوست دارد محصولات اپل برای کارهای خلاقانه به کار گرفته شوند.

مقابله فیس بوک با دستور قضایی فروش اینستاگرام و واتس اپ

فیس بوک روز گذشته از یک قاضی خواست تا در حکم خود در مورد پرونده ضدانحصار این شرکت تجدیدنظر کند تا فیس بوک مجبور به فروش واتس اپ و اینستاگرام نشود.

پیام‌رسان واتس‌اپ مجددا در ایران و در دیگر مناطق در دسترس قرار گرفت

با گذشت بیش از پنج ساعت از زمانی که سرویس‌های فیس‌بوک،‌ اینستاگرام و واتس‌اپ با قطعی مواجه شده بودند، اکنون این سرویس‌ها مجددا در حال برقراری هستند.

تداوم تخلفات مالک اینستاگرام برای فیس‌بوک کسب سود مهم‌تر از مقابله با نفرت‌پراکنی است

افشاگر تخلفات شرکت فیس‌بوک روز گذشته این شبکه اجتماعی را به بی‌توجهی به تداوم فزاینده نفرت‌پراکنی متهم کرد و گفت: کسب سود برای آن از هر چیزی مهم‌تر است.

سنجش وضعیت داده باز نهادهای دولتی در ایران

پروژه طراحی شاخص داده باز و ارزیابی وضعیت آن در نهادهای دولتی ایران در راستای ارتقای شفافیت و دسترسی آزاد شهروندان به این داده ها، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شد.

مطالب پر بازدید آرشیو