شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

۲ بانک سابق مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان به بانک سپه مهاجرت کردند

داده‌های ۲ بانک سابق مهر اقتصاد و حکمت ایرانیان مهرماه سال جاری به سامانه‌های بانک سپه مهاجرت کردند. به این ترتیب داتین رتبه دوم پردازش تراکنش را بر اساس آمار تراکنش‌های شتابی در بین ارائه‌دهندگان کربنکینگ در کشور، به نام خود ثبت کرد.

فیلیمو و نماوا دست به دامن رئیس جمهور شدند

هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی ضمن تشریح وضعیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی و سردرگمی فعالان این حوزه بین اظهارنظرهای عجیب نهادهای دولتی و حاکمیتی درخواست کردند این موضوع به شکل جدی و فوری و با استفاده از نظرات و دغدغه‌های فعالان این عرصه در انجمن VOD مورد بررسی قرار بگیرد. از نگاه این انجمن، برخوردهای کاملاً سلیقه‌ای فعالان این حوزه را ناامیدتر می‌کند.

تولید آیفون ۱۳ قربانی کمبود قطعه شد

شرکت اپل احتمالا هدف تولید پیش بینی شده برای آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ را به دلیل کمبود طولانی تراشه ۱۰ میلیون دستگاه کاهش می دهد.

گرفتاری جدید فیس بوک و علی بابا در فیلیپین به دلیل سوء استفاده

کمیسیون ملی ارتباطات فیلیپین به پلتفرم‌های فیس بوک، علی بابا، لازادا و شاپی در فیلیپین دستور داده فروش تجهیزات ارتباطاتی که برای ارسال پیامک‌های اضطراری به کار می‌رود را متوقف کنند.

با نسخه آپدیت شده تراشه؛ زمان رونمایی مک بوک های جدید مشخص شد

اپل روز گذشته با ارسال دعوتنامه ای به رسانه‌ها اعلام کرد در ۱۸ اکتبر مراسمی برگزار می‌کند. پیش بینی می‌شود در این رویداد از لپ تاپ‌های جدید مک بوک و ایرپادها رونمایی شود.

کارکنان آمازون و گوگل خواستار لغو قرارداد همکاری با ارتش صهیونیستی

ائتلافی از کارکنان شرکت های آمازون و گوگل با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار لغو همکاری و قراردادهای دوجانبه این شرکت ها با دولت و ارتش رژیم صهیونیستی شدند.

بیش از ۷۰ کسب و کار جدید به واسطه فناوری همگرا ایجاد شد

مدیر مرکز راهبردی فناوری های همگرای معاونت علمی و فناوری گفت: تاکنون ۶ دوره پیش شتابدهی برای توسعه محصولات برگزار کردیم و تعداد ۷۴ کسب و کار نوپای همگرا ایجاد شده است.

گرایش‌های برتر فناوری‌ در کسب و کار چیست؟

محققان معتقدند، در دهه آینده پیشرفت فناوری بیشتری را نسبت به ۱۰۰ سال گذشته تجربه خواهیم کرد و درک اثرات این تغییر می‌تواند از شوک‌های ناگوار به سیستم، افراد و سازمان‌ها جلوگیری کند البته کسب و کارهایی که بیشترین پیشرفت در زمینه فناوری را داشته باشند، از نظر سرمایه‌گذاری نیز در مکان مناسبی قرار دارند.

شوک کمبود قطعه به بازار رایانه شخصی

فروش جهانی رایانه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود قطعات و موانع لجستیکی با کندترین نرخ از شروع پاندمی تاکنون رشد کرد.

رفع ممنوعیت واردات گوشی‌های شیائومی/مشکل کدام مدل‌ها رفع شد؟

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد به‌دنبال ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های پرمصرف گوشی شیائومی به‌دلیل مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری، اکنون با به‌روزرسانی نرم‌افزاری، ممنوعیت واردات آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد.

مطالب پر بازدید آرشیو