یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کسب و کار دیجیتال

خودپردازهای مشارکتی، ATMها را از انحصار بانک‌ها خارج می‌کنند

متخصصان حوزه بانکی و فناوری بر این باورند که فراهم شدن امکان خرید خودپردازهای مشارکتی علاوه بر اینکه خودپردازها را از انحصار بانک‌ها خارج می‌کند تاثیر بسیار خوبی بر اشتغال‌زایی و درآمدزایی دارد. دستگاه‌های خودپرداز تا مدتی تنها در مالکیت بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط به بانک‌ها و حوزه فناوری‌ بود، اما در چند سال گذشته با بیشتر شدن نیاز شهروندان به خدمات دستگاه‌های خودپرداز، امکان خرید دستگاه‌های خودپرداز برای اشخاص حقیقی و حقوقی هم فراهم شده است.

«اینماد» از نظر وزارت اقتصاد، مجوز کسب‌وکار نیست

نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مسوول تعیین مجوز برای کسب‌وکارها، وزارت اقتصاد است که معتقد است «اینماد» مجوز نیست. مسوول نظارت‌ بر این روند نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت است که امیدواریم طوری نظارت کند تا کسب‌وکارها مایوس نشوند.

طرح ویژه بلوبانک برای دانشجویان‎‎

بلوبانک، به مناسبت روز دانشجو، از ۱۶ آذر تا شب یلدا، طرحی مخصوص دانشجویان برنامه‌ریزی و اجرا کرد. شانزدهم آذر روز دانشجو، یکی از مهم‌ترین روزهای تقویم برای گرامیداشت مقام دانشجو و زنده ‌نگه‌داشتن ضربان آگاهی و بیداری در جامعه است. بلوبانک به‌منظور قدردانی و ارج نهادن به این قشر، طرحی ویژه‌‌ دانشجویان را از روز دانشجو آغاز کرد و تا شب یلدا ادامه داد.

بازار داغ خرید و فروش زمین‌های متاورس در ایران!

چند روز پیش در برخی از پلتفرم‌های داخلی ثبت آگهی آنلاین، آگهی‌هایی با موضوع فروش زمین در متاورس به چشم می‌خورد. آن‌طور که پیداست، ثبت‌کنندگان این آگهی‌ها به‌دنبال نوعی واسطه‌گری برای خریدوفروش اقلام مجازی موجود در پلتفرم‌های دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) بوده‌اند.

خدمات چک‌های صیادی به دستگاه‌های خودپرداز اضافه شد

بانک مرکزی به منظور دسترسی بهتر به خدمات سامانه صیاد (پیچک) برای انجام امور ثبت، تایید و انتقال چک‌های جدید صیادی، شبکه بانکی کشور را به ارائه این خدمات از طریق دستگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های بانکی ملزم کرده است.

درخواست دادستان کل کشور از مردم: فعلا در رمز‌ارزها سرمایه‌گذاری نکنید

دادستان کل کشور به مردم توصیه کرد تا زمانی که تکلیف رمزارزها به موجب قانون و از منظر قانونی مشخص نشده، وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند.

محسن رضایی، متولی ارزهای‌دیجیتال در دولت شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مقامات دولتی هم به موضوع قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال ورود کرده‌اند و محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، متولی ارزهای دیجیتال در دولت شده است.

بانک مرکزی انگلیس هشدار داد: بیت کوین ممکن است به دارایی بی ارزشی تبدیل شود

معاون بانک مرکزی بریتانیا می‌گوید افرادی که حوزه رمزارزها سرمایه گذاری می‌کنند باید از خطرات احتمالی آن آگاه بوده و آماده باشند تا همه چیز خود را از دست بدهند. وی معتقد است بزودی بیت ‌کوین به دارایی بی‌ارزشی تبدیل می‌شود و می‌تواند باعث سقوط مالی شود.

ساز مخالف وزير صمت برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی

در حالی که در چند ماه اخیر کسب‌و‌کارهای اینترنتی، فعالان فین‌تک و حتی برخی از نمایندگان مجلس، مخالفت صریح خود را با الزامی شدن دریافت ای‌نماد برای کسب و کارهای آنلاین اعلام کرده اند، حالا وزیر صمت در واکنشی عجیب طی نامه‌ای به رییس جمهور و رییس مجلس، خواستار تداوم اجبار به دریافت ای‌نماد شده است.

حقه‌های آیفون که بیشتر مردم نمی‌دانند

ویژگی‌های مخفی بسیاری در آیفون به همراه میانبرهای داخلی مفیدی وجود دارد که ممکن است کاربران از آنها خبر نداشته باشند، از آن جمله میتوان به ویژگی PDF کردن صفحات وب و تماس‌ اضطراری از مخاطبان خاص اشاره کرد.

مطالب پر بازدید آرشیو